کاهش ۲ درصدی صید ماهیان استخوانی

شرایط آب و هوایی موجب شد؛

0 126

 مدیرکل شیلات گیلان از صید ۳۷۵ تن انواع ماهیان استخوانی در این استان خبر داد و گفت: در حالیکه صید به نسبت سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است اما روند صید نسبت به فصل قبل با کمی تغییرات جزئی ثابت بوده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ۵۱ درصد ماهیان صید شده امسال کفال است، گفت: ۴۷ درصد ماهی سفید و ۲ درصد سایر گونه‌های ماهیان در سبد پره های صیادان گیلانی قرار گرفته است.

«کوروش خلیلی» در خصوص عوامل کاهش صید ۲ درصدی ماهیان استخوانی به مرور اظهار کرد: شرایط جوی نامناسب در ایام صید موجب این کاهش بوده که با توجه به دستورالعمل های صید شیلاتی، این میزان کاهش عادی و قابل جبران است.

خلیلی با تاکید به اینکه صید صیادان در استانهای شمالی کشور یک روش غیر فعال است، بر بازسازی ذخایر موثر و رها سازی بچه ماهی ها در دریای خزر تاکید کرد و افزود: شرایط آب و هوایی و گرم شدن آب در جابجایی و حرکت ماهیان استخوانی تاثیر گذار است و نمی توان انتظار داشت در هر پره صیادی انواع گونه های ماهیان استخوانی به یک اندازه صید شود.

 وی تاکید کرد: از شروع فصل صید امسال، صید ماهی سفید رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل  داشته است.

گفتنی است، ۴۴ پره صیادی از آغاز فصل صید از آستارا تا چابکسر فعالیت صید ماهیان استخوانی را در استان بر عهده دارند و بیش از ۴ هزار نفر در این عرصه مشغول به فعالیت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.