کشاورزان برنج خود را در سامانه انبارها ثبت کنند

معاون جهاد کشاورزی گیلان:

0 1,124

بعد از هشدار رییس کل دادگستری گیلان به محتکران برنج در استان و تاکید بر اجرایی شدن سامانه جامع انبارها، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشاورزان خواست هر چه زودتر برنج‌های خود را از کارخانجات شالیکوبی خارج یا در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

«قاسم جوادزاده» گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، موجودی برنج انبارشده در کارخانه‌های شالیکوبی استان باید در سامانه جامع انبارها ثبت شود و کشاورزانی که نمی توانند برنج خود را از کارخانه‌ها خارج کنند بایستی از طریق کارخانه های شالیکوبی در سامانه انبارداری ثبت کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد با اشاره به ثبت موجودی برنج‌ها در سامانه جامع انبار‌ها برای سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های صحیح و کلان اقتصادی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت این محصول مهم غذایی افزود، قرار است ۱۰ هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت برای تعادل قیمت برنج داخلی، به بازار گیلان وارد شود که عملیات بارگیری و تخلیه و توزیع ۴۰۰۰ تن آن در فروشگاه‌های بزرگ و اتحادیه ها و تعاونی های روستایی آغاز شده است.

لازم به ذکر است، هفته گذشته این مقام مسوول در گفت وگو با مرور از انبار ۱۰۰ هزار تن ارقام برنج محلی در کارخانه های استان خبر داده و گفته بود: بخشی از برنج های انبار شده در کارخانجات محصول کشاورزان و مابقی متعلق به دلالان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.