گروه های مردم نهاد در بانی جنگل مشارکت کردند

به مناسبت هفته درختکاری در لیشک سیاهکل؛

0 178

سبزکاران در تجربه ۲۶ ساله خود در زمینه احیای جنگل، دریافت که جنگل‌های وحشی و آزاد را باید به شیوه خودشان احیا کرد و شاید در برخی موارد جنگل آسیب دیده برای احیا تنها نیاز به محصور کردن و حفاظت برای بازگشت به جامعه اولیه خود داشته باشد.

 بانی جنگل همواره به این مهم توجه دارد که پس از محصور کردن منطقه جنگلی لیشک در برخی نقاط که درخت موجود نیست نهالکاری کرده و در برخی مناطق که نهال‌های جوان خودرو روییده شده نهال نمی‌کارد تا خود مسیر رشد را بپیمایند و در شکل‌گیری و احیای دوباره جنگل کمک کند.

بانی جنگل هر سال با مشارکت مردم محلی و نیز مشارکت گروه‌های مختلف و افراد علاقه مند تلاش می‌کند نهال‌های بومی مورد نیاز جنگل لیشک که اکنون تعداد بسیار‌اندکی در منطقه موجود است را بکارد. از شروع نهال‌کاری امسال در ماه اسفند، دو گروه برای مشارکت در نهال‌کاری حضور یافتند.

مشارکت سرزمین ایده آل ما و شرکت دخانیات JTI در بانی جنگل

شرکت دخانیات JTI در راستای مسؤلیت اجتماعی خود و کاهش ردپای کربن سرپرستی۱۷۰۰ نهال را برای هدیه به پرسنل خود پذیرفت و مالک معنوی نهال‌ها شد. روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ماه نیز حدود ۷۵ نفر مهمان از این شرکت برای برنامه نهال‌کاری در منطقه حضور یافتند و ضمن کاشت نهال از طریق کارشناسان پروژه با گیاهان دارویی و حیات وحش منطقه آشنا شدند.

صبح روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ نیز از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ گروه «سرزمین ایده آل» ما با مدیریت «پیمان بازدیدی» برای مشارکت در نهال‌کاری با تیم بانی جنگل همراه شدند. حدود ۴۰ نفر در این برنامه حضور یافته و در کاشت ۲۵۰ اصله نهال مشارکت کردند. علاوه بر مشارکت در کاشت نهال، سرپرستی حدود ۱۵۰ نهال را نیز پذیرفتند. پس از نهال‌کاری نیز «نسیم طواف زاده» به معرفی پروژه و هدف از طراحی بانی جنگل پرداخت و از مهمانان خواست که دیگران را نیز به مشارکت بطلبند و بانی جنگل باشند.

لازم به ذکر است: پیام اعضای بانی جنگل: “جنگل فقط درخت نیست. جنگل یک جامعه است. این جامعه نیاز به حمایت دارد.”

 از اینرو برنامه کاشت نهال در بانی جنگل همچنان ادامه دارد. از گروه‌های علاقه مند به نهالکاری برای مشارکت و همکاری در این برنامه دعوت می‌کنیم. با ما تماس بگیرید. ۰۹۰۲۷۶۴۱۷۶۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.