پروژه های عمرانی گیلان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند

0 499

«علی اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در گیلان در بحث پروژه های عمرانی با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم.

اکبری مقدم با تاکید به اینکه نوع عملکرد دستگاه‌های اجرایی می تواند در موفقیت پروژه‌های عمرانی موثر باشد افزود: دستگاه‌های اجرایی در جلسات شورای فنی تجربیات خود را مطرح و با کمک همدیگرمشکلات و چالش ها را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در بحث پروژه‌های عمرانی با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم افزود: باید بین کارفرما و پیمانکار تعامل برقرارشود تامشکلات پروژه های عمرانی کاهش و درباره زمانی کمتری به بهره برداری برسند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان تاکید کرد: با توجه به تعدد پروژه های نیمه تمام ازشروع پروژه های جدید خودداری شود.

در این باره قربانی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز به کمبود اعتبارات مالی برای انجام و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان‌اشاره کرده و گفته بود: میزان بودجه‌ای که دولت برای پروژه های عمرانی در سال ۹۸پیشنهاد داده به هیچ عنوان کفاف تکمیل طرح‌های عمرانی مراکز استان‌ها را نمی‌دهد.

«حسن خسته‌بند» دیگرنماینده استان نیز با بیان اینکه در حال حاضر فرآیند اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی رضایت‌بخش نیست، گفت: عملکرد بانکها، نوسان قیمت مصالح و بروکراسی‌های اداری زائد از اصلی‌ترین علت روند کند اجرای پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: واگذاری اجرای بخشی از پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی توسط دولت می تواند بخشی از مشکلات کندی اجرای پروژه های عمرانی را برطرف کند.

گفتنی است براساس آمارهای سازمان مدیریت و برنامه بودجه استان در آخرین سفرهیات دولت به استان، ۷۴  پروژه عمرانی شهری و روستایی به تصویب رسید که بیش از ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب اختصاص ‌یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.