ناموفق بودن تجهیز اراضی کشاورزی گیلان

0 461

«علی اوسط اکبری» معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان گفت: تجهیز اراضی شالیکاری گیلان به علت کمبود اعتبارات طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفت.
وی افزود: براساس مصوبات دور اول سفرهیات دولت می بایست هر ساله ۱۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تجهیز می شدند اما به علت کمبود اعتبارات و منابع تخصیصی این برنامه دراستان به خوبی پیش نرفت.

اوسط مقدم ادامه داد: در طی ۵ سال گذشته از ۵۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان که قرار بود تجهیز و نوسازی شوند  تنها ۱۶ هزار هکتار تجهیز شدند.

وی اطلاع‌رسانی  نامناسب و مقاومت مردم را در کنار عدم تخصیص منابع لازم از مهم‌ترین دلایل اجرایی نشدن تجهیز ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان اعلام کرد.
گیلان ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی  دارد که ۲۳۸ هزار هکتار آن به شالیکاری و کشت برنج اختصاص دارد. پیشتر نیز استاندار گیلان اعلام کرده بود ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیکاری استان قابلیت تجهیز و نوسازی  دارند. دراین باره پیشتر نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز از تجهیز و نوسازی ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان خبر داده و گفته بود: از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری تجهیز و نوسازی ۲۰ هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

«علی درجانی» با اشاره به اختصاص ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی هیات دولت به استان گفت: برای نخستین بار ۶۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی جهت تجهیز و نوسازی اراضی اختصاص یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.