رویداد ۲۰۲۰ فرصتی برای عبور از گردشگری انبوه در گیلان

0 483

«محمدحسن عاقل‌منش» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت خواستار توجه به حوزه گردشگری رشت در راستای تحقق رویداد ”گردشگری گیلان ۲۰ ۲۰ ”شد.

عاقل منش در جلسه شورای اسلامی شهر رشت افزود: پتانسیل‌های گردشگری در زمینه ایجاد شغل و اقتصاد پایدار در رشت وجود دارد و استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران است.

وی خواستار اضافه شدن عنوان گردشگری به کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر در جهت تحقق اهداف رویداد “گردشگری گیلان ۲۰۲۰″ شد

یکی از فرصت‌های توسعه گیلان مربوط به گردشگری است. در یک دهه اخیر مباحث زیادی در خصوص توسعه گردشگری گیلان مطرح شده که ایده ”گردشگری گیلان ۲۰۲۰” از جمله این فرصتها بوده است.

در این طرح که درسال ۹۶ از سوی “مرتضی طالع ماسوله” مشاورگردشگری سازمان گردشگری وصنایع دستی کشورارایه شد برمقصد شدن استان دردیدارگردشگران خارجی ازکشوردرسال ۲۰۲۰ میلادی تاکید شده است. وی آموزش جوامع محلی، صاحبان هتلها و اقامتگاهای بوم گردی، دفاترمسافرتی واصناف مختلف را ازالزامات صنعت گردشگری و زمینه ساز وقوع این رویداد دراستان دانست.

پیشتر نیزاستاندار گیلان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی برای استقبال و میزبانی از گردشگران در سال ۲۰۲۰ تأکید کرد و گفته بود: با ارائه خدمات در سطوح مختلف باید برای مردم گیلان درآمد و اشتغال پایدار فراهم شود تا استان از گردشگری انبوه عبور کند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی مناسب فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود درگیلان و معرفی خدمات قابل ارائه باید برای جذب بیشتر گردشگران کیفی اقدام کنیم زیرا صرفا گردشگری انبوه برای استان مفید نیست. دراین راستا برگزاری جشنواره‌های بومی ومحلی در مسیراجرای طرح گیلان ۲۰۲۰ می‌تواند موثرباشد اما کافی نیست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.