بودجه استان متناسب با جمعیت نیست

0 500

«محمد صادق حسنی» رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت: گیلان چندین برابرجمعیتش گردشگر دارد، اما اعتبارات ملی استان براساس جمعیت تخصیص می یابد و نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.
حسنی مشکلات فعلی استان را ابتدایی اما اثرگذار دانست و گفت: اعتبارات استانی جوابگوی حل مشکل آلودگی دو رودخانه رشت و پسماند بعنوان یک معضل زیست محیطی نیست. نماینده رشت با تاکید بر شرایط خاص گیلان به ویژه موضوع پسماند و رودخانه های رشت خواستار اعتبارات و تدابیر ویژه برای گیلان شد.
در این باره نماینده لنگرود درمجلس وعضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با تاکید بر اینکه تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و سیاست گذاریهای کلان درهرمنطقه، بر اساس سرانه جمعیت، تدوین و تصویب می شود گفت: تامین زیرساخت ها و نیازمندی های جمعیت ثابت هرمنطقه، با ورود مهاجران وافرادغیربومی با چالش هایی مواجه می شود و به اصطلاح امکانات مالی و زیرساخت های پیش بینی شده، با نیازهایی که این بار جمعیتی جدید با خود می آورد، همخوانی ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیزسال گذشته با تاکید این موضوع گفته بود: مطالعات زیادی درخصوص ساختاراستان انجام شده است که با توجه به برنامه ششم توسعه، جمعیت و محرومیت از ملاک‌های توزیع بودجه و سرمایه تلاش‌های زیادی در راستای توزیع متناسب وعادلانه سرمایه در استان گیلان انجام شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان افزود: بودجه استان گیلان درسال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان بود که برای سال ۹۸ سهم گیلان از بودجه یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان شد.
وی همچنین بودجه تخصیصی شهرستان رشت را متناسب با جمعیت آن ندانست و گفت: شهرستان رشت ۳۸ درصد جمعیت استان را درخود جای داده که بودجه تخصیص داده شده به این شهرستان با جمعیت آن متناسب نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.