آتش جنگل‌های رودبار خاموش شد

با از بین رفتن ۴۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی

0 275

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اطفای کامل حریق در جنگل های رودبار خبر داد و گفت: حریق اراضی جنگلی شمام رستم آباد شهرستان رودبار شامگاه گذشته به طور کامل مهار شد و هم اکنون حریقی در هیچ نقطه‌ای از استان نداریم.

«میرحامد اختری» افزود: حریق در اراضی جنگلی شهرستان رودبار در مدت پنج روز بارها مهار و خاموش می شد اما به دلیل شدت وزش باد گرم دوباره شاهد شعله‌وری آتش در این اراضی بودیم. در این مدت بین ۳۰ تا ۴۰ هکتار از جنگل های شهرستان رودبار طعمه حریق شد. حریق در این مناطق نقطه‌ای و سطحی بوده و به تنه درختان آسیب جدی نرسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به این آتش سوزی ها شهرستان های ماسال، فومن، تالش، رضوانشهر، رودبار و املش را درگیر کرده بود اضافه کرد: با اطفای کامل حریق در چهار شهرستان ماسال، رضوانشهر، تالش و فومن به مساحت ۴۵ هکتار شاهد تداوم آتش سوزی در شهرستان رودبار تا ظهر دیروز بودیم.

وی به نقش عامل انسانی در حریق جنگل‌های استان تاکید کرد و از هم استانی‌ها و گردشگران درخواست کرد برای حفاظت از جنگل ها از روشن‌کردن آتش در جنگل خودداری کنند.

لازم به ذکر است؛ بر اساس اعلام منابع طبیعی استان، این آتش سوزی ها در باغات اطراف رودآباد، یک هکتار از جنگل‌های حلیمه جان رودبار، در محدوده جنگلی مازیان، سرک و شمام، ۴۰ هکتار از مناطق جنگلی سلانسر شهرستان رودبار، جنگل‌های رستم آباد وارتفاعات هرزویل منجیل، ۸ هکتار از اراضی صعب العبور املش گیلان گزارش شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.