در دریای خزر به ۵۰ کشتی ایرانی نیاز داریم

استاندار گیلان :

0 333

استاندار گیلان با تاکید برایجاد زیرساخت های حمل و نقل دریایی و افزایش فعالیت شرکتهای کشتی سازی در جهت توسعه صادرات و رونق اقتصادی کشور گفت: در دریای خزر به حدود ۵۰ کشتی ایرانی نیاز داریم.

 «اسدالله عباسی» در بازدید از زیرساخت‌های مجتمع بندری انزلی گفت: ما در دریای خزر به حدود ۵۰ کشتی ایرانی نیاز داریم و با توجه به نیاز کشور به کشتی‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در دریای خزر اکنون نیاز به کشتی های رورو، واگن بر و کامیون‌بر در کشور بیشتر احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی دولت و هماهنگی بین دستگاهها باید از ظرفیت های بندری استان گیلان برای رونق اقتصادی این منطقه و کشور بهره بیشتری گرفته می شود.

عباسی با اشاره به ظرفیت ۱۰ میلیون تنی مجتمع بندری انزلی گفت: از ابتدای سال تاکنون ترانزیت کالا در گیلان ۳۴۰ درصد افزایش داشته و این برای استان ما بسیار مهم است. اکثر کشتی هایی که از ایران کالا ترانزیت می کنند در حال حاضر ۲ سربارهستند و صادرات ما قوت گرفته و بالا رفته است. کیفیت صادرات بسیار با ارزش‌تر از نوع صادرات است به ویژه صادراتی که در بخش مواد معدنی و پتروشیمی انجام می شود.

لازم به ذکر است: استاندار گیلان چندی پیش تعداد کشتی‌های ایرانی حاضر در دریای خزر را  ۵۳ فروند اعلام کرد، این در حالی است که «مسعود پلمه» دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته‌ی ایران شهریورماه امسال  در گفت‌وگو با  ایلنا  اعلام کرد، حداکثر ناوگان تحت مالکیت  که در دریای خزر فعال است به ۴۰ فروند می‌رسد که ۲۳ فروند آن  متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین هفته گذشته «روزبه مختاری» کارشناس حمل‌و نقل و عضو هیات مدیره‌ی انجمن کشتیرانی در گفت‌و گو با مرور اظهار کرد: ۴۳ کشتی با پرچم ایران در دریای خزر تردد دارند که از این تعداد ۲۰ کشتی  متعلق به ناوگان خصوصی ایرانی است  و ۲۳ کشتی  مربوط به شرکت کشتیرانی دریای خزر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.