آزادسازی تصرفات غیرقانونی سواحل استان

0 370

طبق آمارها، یک میلیون و ۱۷ هزار هکتار اراضی ملی در  گیلان وجود دارد که بخش وسیعی از این اراضی در تصرف ارگانها ، سازمانها و روستاییان  قرار دارد.

دست اندازی و تصرف منابع طبیعی در مراتع و حاشیه جنگلها و حریم سواحل در سالهای اخیر از جمله مشکلات  حفاظت از اراضی ملی استان بوده است. پیشتر درهمین باره « محسن یوسف پور» مدیرکل منابع طبیعی استان از اجرای طرح حد نگاری (کاداستر ) در اراضی ملی استان خبر داده بود و گفته بود: اجرای طرح کاداستر در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان با هدف حفظ حقوق مردم و دولت، تثبیت مالکیت اراضی ملی وجانمایی اطلاعات مکانی وتوصیفی دردستور کار قرار گرفته است.  در همین خصوص « بابک دین‌پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از شناسایی تصرفات غیرقانونی ساحلی دریای خزر خبر داد.

وی گفت: تصرفات غیرقانونی ساحلی دریای خزر با جزئیات کامل توسط وزارت کشور شناسایی و مشخص شده است. در حال حاضر از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی خزر، میزان تصرفات غیرقانونی بخش‌های دولتی، نهاد‌های غیر دولتی و عمومی و بخش خصوصی مشخص شده است.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: به فرمانداران شهرهای ساحلی ابلاغ کرده ایم حق ندارند با هرگونه تغییر کاربری در سواحل موافقت کنند. در این موضوع ابتدا جلوی تصرفات بیشتر را گرفته‌ایم و از سوی دیگر به همه دستگاه‌های مرتبط ابلاغ کرده ایم اقداماتی را در رابطه با آزادسازی حریم سواحل دریای خزر انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.