۲ مامور یگان حفاظت منابع طبیعی صومعه سرا زخمی شدند

در حمله قاچاقچیان چوب؛

0 156

در درگیری قاچاقیان چوب با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، دو مامور این یگان در هفت دغنان صومعه سرا مجروح شدند.

به فاصله ۳ ماه از درگیری قاچاقچیان چوب با دو مامور منابع طبیعی رضوانشهر و مجروحیت آنها، بار دیگر ماموران این یگان مورد حمله قاچاقچیان چوب قرار گرفتند.

 «محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با اعلام این خبر به مرور اظهار کرد: در این عملیات، ۴ قاچاقچی با آسیب عمدی به خودروی ماموران و حمله ور شدن به آن‌ها با افشانه فلفل و چاقو، قصد داشتند با خودروی حامل چوب فرار کنند که پس از مقاومت مأموران، دو تن از نیروهای یگان به وسیله چاقو و داس زخمی می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۲ مامور یگان حفاظت تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و حال هر ۲ مساعد است.

وی افزود: قاچاقچیان چوب که از ماسال در این منطقه حضور داشتند، قبل از رسیدن دیگر نیرو‌های یگان حفاظت در تاریکی شب از منطقه متواری شدند. در حال حاضر تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

 لرد، چوبهای قاچاق ضبط شده از قاچاقچیان را ۵۶ اصله از گونه صنوبر اعلام کرد که از طرح‌های دست کاشت اراضی منابع طبیعی منطقه هفت دغنان برداشت شده بودند.

وی با اشاره به فعال شدن طرح گشت شبانه، نصب دوربین و فعالیت دوباره پاسگاه‌های یگان حفاظت بیان کرد: علیرغم بازدارنده بودن این اقدامات، متأسفانه میزان قاچاق چوب در اراضی ملی و جنگلهای استان در سه ماهه ابتدای امسال رشد داشت.

لازم به ذکر است؛ در روزهای ابتدایی سال جاری نیز دو تن ازمأموران یگان منابع طبیعی رضوانشهر در حال ماموریت در منطقه رودبارسرای این شهرستان از سوی قاچاقچیان با داس و تبر مورد حمله قرار گرفته بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.