آسترازنکا بعد از تعطیلات کریسمس

نبود دوباره واکسن استرازنکا در گیلان

0 965

۵۰ هزار گیلانی دز دومی واکسن آسترازنکا بعد ازتعطیلات کریسمس منتظر ورود سهیمه جدید این واکسن به استان باشند.

 در حالیکه همزمان با ورود سویه جدید ویروس کرونا با عنوان اومیکرون به کشور، تأکید زیادی از سوی وزارت بهداشت و درمان بر دریافت دز سوم واکسن کرونا می‌شود اما دز دومی‌های واکسن آسترازنکا در گیلان برای دومین بار متوالی در یک ماه اخیر با نبود این واکسن مواجه شده‌اند. درعین حال دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اطلاعیه‌ای از شهروندانی که نوبت اول و دوم خود را از انواع مختلف واکسن دریافت کرده‌اند خواسته واکسن پاستوکووک پلاس را به عنوان دز سوم تزریق کنند.

درهمین رابطه «حسن رخشاد» مدیر مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان به مرور گفت: بعد از تعطیلات کریسمس، سهیمه‌های جدید واکسن آسترازنکا وارد کشور و گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار گیلانی درانتظار دریافت دز دوم واکسن آسترازنکا هستند افزود: تاخیر زمانی در دریافت دز دوم این واکسن جای نگرانی ندارد. اما دز سومی‌ها می‌توانند سایر واکسن‌های داخلی موجود در استان را دریافت کنند.

رخشاد تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون سویه اومیکرون در گیلان گزارش نشده و همچنین با افزایش بستری شدگان کرونا در استان مواجه نیستیم. در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۹ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

گفتنی است در حالیکه تقاضا برای تزریق دز سوم واکسن کرونا در گیلان افزایش داشته اما از هفته گذشته دو مرکز شبانه روزی تزریق واکسن در رشت تعطیل شدند. این موضوع تجمع واعتراض شهروندان را در سایر مراکز تزرق واکسن به همراه داشته است.

 بنا به آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تا امروز ۳۱۶ هزار و ۳۲۵ نفر در این استان دز سوم “یادآور” واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.