آماده باش کلیه بیمارستانهای گیلان برای پذیرش بیماران کرونایی

شناسایی 15 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستانهای گیلان

0 335

طی یک هفته اخیرافزایش ناگهانی روند صعود کرونا در گیلان موجب شد دانشگاه علوم پزشکی استان این افزایش ناگهانی را بی سابقه عنوان کند. به گفته‌ی مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان، در حال حاضر کلیه‌ی بیمارستانهای عمومی و خصوصی استان، نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند و کمبودی درتختهای بیمارستانی در استان وجود ندارد.

همزمان با قرارگیری ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا، بیش ‌از ۶۰۰ نفر بیمار کرونایی و ۱۰۰ نفر بیمار بدحال دربخش ICU بیمارستان‌های گیلان بستری شدند. درهمین رابطه «حسن رخ شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در همه بیمارستانهای عمومی و خصوصی استان به مرور خبر داد.

رخ شاد گفت: با توجه به افزایش ناگهانی  تعداد مبتلایان و تقاضا برای بستری در جلسه‌ای که امروز با حضور روسای همه بیمارستانهای عمومی و خصوصی گیلان در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، مقرر گردید همه بیمارستانهای عمومی و خصوصی به جز بیمارستانهای تخصصی پورسینا، حشمت و شفا نسبت به پذیرش بیماران کرونایی اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: در حال حاضر ۶۵۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و خوشبختانه از لحاظ تعداد تخت‌های بیمارستانی مشکلی نداریم.

وی افزود: ۱۷۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان گیلان شناسایی و بستری شدند.

همچنین «آبتین حیدرزاده» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی ۱۵ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان های رودبار ، بندرانزلی ، رودسر، لنگرود و لاهیجان  ازتعطیلی مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان‌های قرمز به مدت دو هفته در استان خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پس از تعطیلی دو هفته‌ای تصمیم‌گیری برای ادامه تعطیلی‌ها برعهده ستاد مقابله با کرونا استان است که براساس وضعیت شهرستان اعمال محدودیت کند همچنین در شهرستان‌های نارنجی این محدودیت‌ها برای مشاغل گروه ۳ و ۴ اعمال می‌شود.

گفتنی است: ۱۳ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز و سه شهرستان ماسال، رضوانشهر و سیاهکل نیز در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.