اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت

0 305

پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت در سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبارات روند کندی را طی کرده‌اند. چنانچه احداث زباله سوز سراوان، بعد از گذشت قریب ۷ سال به گفته‌ی شهردار رشت تنها، ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اما کمبود منابع مالی در اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند موضوع تازه‌ای نیست و نکته مهم دراین موضوع، نبود عزم و جدیت در مدیریت شهری برای جذب این اعتبارات است. چنانچه از مجموع ۹۱ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته از سوی سازمان همیاریهای کشور برای احداث نیروگاه زباله سوز در دو بخش تجهیزات و ساختمانی، توسعه و بهسازی کارخانه کود آلی گیلان درسال ۱۳۹۸، چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان آن جذب شد و مابقی اعتبارات به دلیل عدم ثبات در مدیریت شهری و نبود پیگیری شهرداری بازگشت خورد.

درهمین رابطه امروز«سید محمد احمدی» شهردار رشت از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به پروژه‌های پسماند شهرداری رشت اعم از افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و احداث زباله سوز خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، احمدی شهردار رشت درجلسه‌ای با مسؤولان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: بخشی از این اعتبار برای افزایش ظرفیت و به روز آوری کارخانه کودآلی هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: بخشی دیگر از این اعتبارات برای تکمیل ۲۵ درصد مبلغ پیش ‌پرداخت پیمانکار پروژه احداث زباله‌سوز هزینه می‌شود و به این ترتیب عملیات اجرایی این طرح هم به زودی و پس از قریب ۸ سال آغاز می‌شود.

گفتنی است پیشتر مرور در گفت و گویی با پیمانکار پروژه زباله سوز سراوان رشت خبر داده بود: به دلیل عدم تحقق سهم ۶۰ درصدی شهرداری رشت در احداث نیروگاه زباله سوز و کمبود وعدم به موقع تخصیص منابع مالی، احداث سایت زباله سوز از اسفند ۹۸ کلید خورد. همچنین اجرای پروژه‌ی تصفیه خانه‌ی شیرابه‌ی سراوان رشت که از سال ۹۵ کلید خورد، روند کندی را طی کرد که در تابستان جاری بدون احداث حوضچه آرامش افتتاح شد که تاکنون در مدار فعالیت قرار نگرفته است.

روزانه بیش از ۲ هزار تن زباله در گیلان تولید و جمع آوری و به سایت‌های دفن زباله استان انتقال می‌یابد. از این میزان فقط ۸۰۰ تن در سایت دفن زباله سراوان رشت دپو و روزانه نزدیک به ۵۰ هزار لیتر شیرابه در آن تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.