پیگیری مکان دفنگاه جدید محرمانه انجام می شود

رییس شورای شهر از آلودگی زیست محیطی کود الی خبر داد؛

0 174

 کارگرنیا رییس شورای اسلامی رشت با اشاره به انباشت ۱۸ هزار تن زباله در محل کارخانه کود آلی، از شهردار خواست هرچه سریعتر نسبت به تخلیه زباله ها از این محل اقدام کند.

رییس شورای شهر در جلسه علنی شورای رشت در خصوص مشکلات زیست محیطی ناشی از انباشت زباله های دپو شده در فضای باز کود آلی اظهار کرد: شهروندان محدوده لاکان از بوی زباله ها و آلودگی که در آن منطقه ایجاد شده معترض و نگران هستند.

وی خطاب به شهردار تاکید کرد: شهرداری با افزایش تعداد خودروها به انتقال ریجکتهای کود آلی به محل دفنگاه سراوان سرعت بیشتری بدهد.

شوقی: با توجه به حساسیتهایی که نسبت به مکان دفنگاه جدید وجود دارد، رایزنی و مباحث این موضوع روزانه به طور محرمانه پیگیری می‌شود

کارگرنیا در ادامه با بیان اینکه ما وارث اشتباهات دوستان مدیریت شهری در گذشته هستیم که اضافه کرد: در حال حاضر دیگر نیازی به توسعه کود آلی نیست چرا که آنجا به اندازه کافی توسعه پیدا کرده، ضمن اینکه جایگاه فعلی مکان کارخانه کود آلی و زباله سوز مناسب منطقه لاکان نیست و متاسفانه در بیست سال گذشته مانند دفنگاه سراوان، جایگاه اشتباهی برای احداث این کارخانه انتخاب شد. الان با مشکلات زیست محیطی پیش آمده واقعا قادر به جوابگویی به مردم نیستیم و با توجه به هزینه های سنگینی که در کارخانه کود آلی انجام شده امکان جایجایی و انتقال این کارخانه هم وجود ندارد.

 رییس شورای شهر خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان شد و اظهار کرد: شهرداری با استفاده از ظرفیت موجود، زباله ها و ریجکتهای انتقالی به سراوان را به حداقل ممکن برساند. در بحث بهسازی دفنگاه سراوان نیز با توجه به کاهش عملکرد پیمانکار از برنامه بهسازی هشت درصد عقبیم که لازم است هر چه سریعتر این عقب ماندگی با تسریع در بهسازی تا معرفی مکان جدید دفنگاه جبران شود.

 در همین رابطه «رحیم شوقی» شهردار رشت با اشاره به اینکه خواسته نخست مدیریت استان، رفع مشکل پسماند است و با پیگیری‌های انجام شده ده میلیارد تومان اعتبار دولتی هفته گذشته جذب شد پاسخ داد: برای کود آلی و مبحث پسماند روزانه پیگیرهستیم و طبق الگوی تعریف شده برای مدیریت پسماند با سرعتی که پیمانکار سراوان دارد تا پایان آبان، بهسازی دفنگاه سراوان به پایان می‌رسد و کلیه زباله های رشت مدیریت و پردازش می شود.

شوقی، ساماندهی ریجکت زباله ها را نیازمند معرفی محل دفن جدید زباله ها عنوان کرد و افزود: با توجه به حساسیتهایی که نسبت به مکان دفنگاه جدید وجود دارد، رایزنی و مباحث این موضوع روزانه به طور محرمانه پیگیری می‌شود.

لازم به ذکر است: اعلام مکان جدید دفنگاه زباله شهرستان رشت در ارتفاعات رودبار از سوی وزارت کشور، واکنش های منفی زیادی از سوی مسوولان و نماینده مجلس این شهرستان به دنبال داشت که از جلوگیری و ممانعت انتقال زباله ها به این مناطق خبر دادند. این درحالیست که طبق دستور وزارت کشور و استانداری گیلان، در پایان پاییز از هرگونه انتقال زباله به سراوان جلوگیری به عمل می‌آید.

در حال حاضر به طور رسمی نام دفنگاه جدید زباله های رشت از سوی استانداری و شهرداری رشت اعلام نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.