استاندار گیلان عذرخواهی کرد

به دلیل عدم حل مشکل سراوان؛

0 471

عصر روز گذشته در جلسه مدیریت پسماند که برای اولین باردر محل دفن زباله سراوان رشت برگزار شد، استاندار گیلان به دلیل عدم تحقق وعده‌ها در زمینه حل مشکل زباله این منطقه از مردم سراوان عذرخواهی کرد.

«اسدالله عباسی» در جلسه مدیریت پسماند در محل دفن زباله سراوان رشت با انتقاد از این اینکه در سال‌های اخیر متأسفانه شاهد رفع مسؤولیت‌های نسبت به حل مشکل سراوان بودیم، گفت: هیچ اقدام عملیاتی برای رفع این مشکل انجام شده است.

عباسی با عذرخواهی از مردم سراوان وعده‌های عملی نشده برای حل مشکل زباله این منطقه، ادامه داد: بعد از سفر رییس جمهور به استان گیلان زباله سراوان به عنوان ابر چالش استان نام برده شده و برای حل این مشکل عزم مسؤولان جدی است.

وی بر ضرورت توجه به تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا باید جدی گرفته شود و مدیران این موضوع را از خود شروع کنند.

عباسی با تأکید بر لزوم اقدامات عملی از سوی شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند و فرهنگ سازی تفکیک زباله، تصریح کرد: باید به‌اندازه درآمد حاصل از فروش زباله به شهرداری‌ها بودجه اختصاص یابد. استاندار گیلان با اشاره به ورود شیرابه‌های زباله سراوان به رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی، افزود: در ایام بارانی ۱۵ لیتر بر ثانیه و در روزهای غیر بارانی ۶ لیتر بر ثانیه شیرابه وارد این رودخانه‌ها و تالاب انزلی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت جهادی برای حل مشکل زباله سراوان باید از فردا آغاز شود، ادامه داد: نباید به دنبال محل جدیدی برای دپوی زباله باشیم زیرا قطعاً دردسرها افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه حل مشکل زباله سراوان تنها در گرو اختصاص اعتبار نیست بلکه نبود مدیریت سبب ایجاد ارتفاع ۹۲ متری از زباله شده است، اظهار کرد: حق گیلان این وضعیت نیست.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید پای کار حل مشکل زباله سراوان باشند، اضافه کرد: میراث دار مدیرانی هستیم که یک میلیون تن زباله را در این مکان دپو کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.