اغمای‌جلسات شورای‌شهر تالش پس از کرونا

بلاتکلیفی بودجه 34 میلیارد تومانی شهرداری تالش روی میز شورای شهر

0 543

کرونا در تالش موضوع جدیدی نیست و شتاب‌زدگی روزهای نخست کم‌کم از میان می‌رود. مردم و سازمان‌ها به سوی سازگاری هر چه بیشتر با آن پیش می‌روند اما هنوز مجموعه‌هایی به این سازگاری تن نداده‌اند.

شهرداری تالش به عنوان سازمانی عمومی و غیردولتی در روزهای عادی، خدمت روزانه و پروژه‌های عمرانی را انجام می‌دهد. این روزها وظیفه مقابله با ویروس کرونا نیز به فهرست بلند و بالای آن افزوده شده است. تقلیل کارکنان به یک سوم حد مجاز، دورکاری و احتمال بیماری بخاطر تماس با ارباب رجوع، آینده نامطمئنی را پیش روی کارکنان این مجموعه قرار می‌دهد. هیچ طرح عمرانی یا بازسازی نیز در حال انجام نیست. سامانه مالی نیز به صورت عملی تعطیل شده است.

طلبکاران هم چشم به راه روان شدن قلم‌ها روی صفحه چک‌ هستند. مردم هر چند بیشتر حواسشان به کرونا و تامین معیشت است اما نیم نگاهی به اوضاع دارند. شهر در روزهایی که افراد نیکوکار در صحنه حضور دارند رنگ اقدامات سازمان یافته و موثر به خود نمی‌بیند. آیا این ضعیف بودن به خود سازمان شهرداری بازمی‌گردد؟

واقعیت این است که جلسه‌های پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تالش مانند بیماران بدحال کرونا به اغما رفته است. ساعت ۱۹ به وقت شورا است و اعضای حاضر منتظر غایبان هستند.

رییس شورا در حاشیه جلسه شامگاه یکشنبه ۲۴ فروردین به مرور می‌گوید: شورای شهر تالش تالش ۷ عضو اصلی دارد و با مشارکت تنها ۴ تن از اعضا به حد نصاب قانونی نرسیده‌ است. این سومین جلسه فروردین ماه است و همین وضعیت در اسفند ماه نیز تداوم داشت. نشست ۲۶ بهمن ماه آخرین باری بود که ما توانستیم دور یک میز جمع شویم.

«بهروز علی بابایی» با بیان دلایل توجیه ناپذیر اعضای غایب اظهار می‌کند: متاسفانه ۲ تن از اعضا بدون هر گونه دلیلی حاضر به شرکت در جلسه نیستند. یکی از اعضا نیز گواهی پزشکی مبنی بر بیماری تنفسی، کلیه از سوی پزشک عمومی ارائه کرده است. مهلت این گواهی از ۱۷ تا ۲۴ فروردین ماه است. اما صبح امروز سوئیچ خودروی شورا در دست وی بود.

وی در تشریح اقدامات قانونی خود برای تشکیل جلسه بیان می‌کند: دعوت‌نامه رسمی و پیامک اداری برای تمام اعضا ارسال می‌شود. عدم حضور و تشکیل نشدن جلسه‌ها نیز با نامه ۱۹ فروردین ماه به اطلاع فرماندار تالش رسیده است.

رییس شورا با اشاره به مشکل اساسی شهر تالش در زمینه عدم تصویب بودجه شهرداری تصریح می‌کند: سند بودجه ۳۴ میلیارد تومانی هنوز روی میز شورا دست نخورده باقی مانده است. میزان یک چهارم بودجه مصوب نشده و شهردار در ماه جاری قادر به پرداخت دستمزد و مزایای کارکنان نخواهد بود. کارکنان فشار سنگین ناشی از کار در شرایط همه‌گیری ویروس کوویید۱۹ را تجربه می‌کنند و دست‌کم منتظر پرداخت حقوق در زمان مقرر هستند. فقدان پروتکل پرداخت مالی می‌تواند زمینه‌سازی برای یک بحران در خدمات شهری باشد.

سخنگوی شورای شهر که روزهای پایانی قرنطینه خانگی را شکسته در این جلسه حضور یافته است. «سهیل سلامی» با ماسک و دستکش لاتکس و دور از بقیه اعضا خواستار رایزنی بیشتر برای پایان مسالمت‌آمیز بحران است. اما ۲ تن ازاعضای شورا خواستار تعیین تکلیف ماجرا تا پیش از آخر ماه هستند. «بهزاد پورپناه» و «حافظ محفوظی» هم‌چنان به خواسته خود اصرار می‌ورزند. عقربه‌های ساعت ۲۰ و ۱۰ دقیقه را نشان می‌دهد و خبری از حضور عبدالله حسین‌پور، تقی زینعلی و فیروزه اردویی در جلسه نیست. پایان جلسه نیز با امضای صورتجلسه از سوی حاضران اعلام می‌شود. سه شنبه ۲۶ فروردین موعد جلسه دیگر شورای شهر تالش است. آیا غایبان دور از نظر در کسوت شورایی خود ظاهر خواهند شد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.