افتتاح نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور در گیلان

0 658

نخستین دهکده الگویی بوم‌گردی کشور باهدف ارائه مهارتهای اشتغالزایی کشاورزی و گردشگری در رشت افتتاح می شود.
«محمد حسینی » مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان با اعلام این خبر گفت: این دهکده با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی دارایِ ارزش ‌افزوده برای روستاییان، همگام با طرح تکاپو و بر اساس مفاد تفاهم‌نامه استانداری گیلان با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور راه‌اندازی شد.
وی افزود: در دهکده الگویی بوم‌گردی علاوه بر آموزش و سنجش صلاحیتِ حرفه‌ای متقاضیان در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری روستایی، احیای مشاغل بومی و کهن پیشه‌ها نیز ارایه می شود.
وی ادامه داد : این دهکده در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در مرکز آموزش و سنجش مهارت‌های کشاورزی و گردشگری روستایی واقع در رشت، کیلومتر ۵ جاده تهران، جمعه افتتاح می شود.
تفاهم نامه دهکده الگویی وایجاد خانه های کار آفرینی و مهارتی در مرداد ماه گذشته با هدف ارایه آموزش های هدفمند، فعالانه و اثربخش منجر به اشتغال، با فرمانداری رشت منعقد شد. خانه های کارآفرینی و مهارت در راستای ایجاد منابع درآمدی متنوع برای جامعه با رویکرد توانمندسازی مهارتی روستاییان، ارایه فرصت­های جدید کسب و کار کم هزینه با بهره­وری بالا، ایجاد شبکه­های کارآفرینی محلی، حمایت و پشتیبانی از مهارت آموختگان جهت تولید و فروش محصولات تولیدی به کمک پشتیبان، راه اندازی می شوند.
در این باره پیشتر حسینی ازهمکاری شهرداری رشت در آموزش ۱۲ رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی در رشت و افتتاح خانه کارآفرینی و مهارت روستای سقالکسارخبر داده بود. «میر شمس مومنی زاده » فرماندار رشت، نیز آموزش را عامل مهمی در اثربخشی تسهیلات اشتغالزایی روستایی و جلوگیری از انحراف طرح ها دانست وافزود: راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت موجب ارتقای مهارت روستاییان و ایجاد زمینه های حمایتی در توسعه اشتغالزایی روستایی می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.