ناکامی گیلان در جذب گردشگر خارجی

0 927

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گیلان ظرفیتهای زیادی در جذب گردشگران خارجی دارد اما فعلاً در این حوزه پیشتاز نیست.

« شهرود امیرانتخابی» افزود: ثبت جهانی نشدن آثار تاریخی و طبیعی استان دراین موضوع بی تاثیر نبوده است. گیلان از جاذبه های مختلف که جزو مؤلفه‌های مهم در پذیرش گردشگر خارجی است  برخوردار است و اگر بخواهیم در جذب گردشگر خارجی موفق عمل کنیم باید یک یا چند اثر گردشگری استان حتماً در سطح جهانی ثبت شود.

وی تاکید کرد: گردشگر خارجی هنوز گیلان و قابلیت‌های موجود در آن را نمی‌شناسد به همین دلیل پس از ورود به داخل کشورمان برای بازدید به سایر استان‌ها سفر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان میزان ورودی گردشگران خارجی به استان در سال گذشته را کمتر از ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

گیلان از جمله استانهای پر گردشگر کشورمحسوب می شود که سالانه میلیونها نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن بازدید می کنند. این درحالی است که بخشی از گردشگرانی که وارد استان می شوند نه برای اقامت بلکه برای دسترسی به سایراستانها از گیلان عبورمی کنند. این درحالیست که گیلان از استانهایی است که در حوزه های زیرساختی مربوط به گردشگری با کمبود امکانات روبروست.

براساس آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان،  سالانه ۵۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد استان می شوند که تنها  ۱۰ درصد آنها دراستان اقامت می کنند و مابقی گردشگران، مسافرین چمدانی و روزانه ازکشور اذربایجان هستند که سود آوری در گردشگری خارجی برای استان ندارند.

درحالی مدیر کل میراث طبیعی استان از ناکامی در جذب گردشگر خارجی در استان خبر می دهد که شهرک تاریخی ماسوله بیش از دو دهه است در انتظار ثبت جهانی یونسکو به سر می برد. با ثبت جهانی این شهرک گامهای مهمی در شناسانده شدن این روستای تاریخی استان به گردشگران خارجی برداشته خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.