ثبت ۵ هزار فرصت سرمایه‌گذاری در گیلان

0 556

« یونس رنجکش » مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری گیلان از شناسایی و ثبت پنج هزار فرصت سرمایه‌گذاری دراین استان خبر داد.

رنجکش گفت: چهارهزار مورد از این فرصت ها مربوط به حوزه گردشگری است و سایر فرصت های شناسایی شده در ارتباط با بخش های صنعتی، خدمات و کشاورزی است.

وی افزود: فرصت های شناسایی شده در بخش گردشگری در ۳۲محور است از سوی فرمانداری ها بر اساس ظرفیت های منطقه ای اعلام و با هماهنگی دستگاه های اجرایی مربوطه بررسی و در سامانه فرصت های سرمایه گذاری ثبت شده اند.

وی این فرصتهای سرمایه گذای را بخشی از استعدادهای مربوطه در گیلان دانست و افزود: به دلیل موقعیت های خاص جغرافیایی گیلان و ظرفیت های موجود در آن تلاش شده تا با همکاری فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی این فرصت ها ساماندهی شوند.

گیلان با  ۰.۹ درصد مساحت کل ایران، ۹۲.۱ درصد چای، ۳۷.۶ درصد برنج، ۷۶.۲ درصد فندق، ۸۵.۱ درصد ابریشم، ۶۰ درصد بادام زمینی، ۲۱.۴ درصد زیتون، ۷/۲ درصد مرکبات، ۱۳.۴ درصد گوشت ماهی خاویاری، ۴ درصد گوشت مرغ، ۵.۱ درصد گوشت قرمز، ۲۲.۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۵ درصد خاویار کشور را تولید می کند.

این استان با دارا بودن بنادری با ظرفیت بارگیری و تخلیه کالا به میزان  ۲۰ میلیون تن در سال ، منطقه آزاد تجاری ، فرودگاه بین المللی ، سه گمرک منطقه ای فعال و همچنین راه آهن قزوین- رشت و قرار گیری در مسیر کریدور شمال- جنوب، مزیت ویژه ای در بخشهای اقتصادی و قابلیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی دارد.

پیشتر نیز یونس رنجکش درجلسه هماهنگی بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری با فرمانداران استان  از شناسایی دقیق فرصت‌ها و ظرفیت‌های محلی  خبر داده و گفته بود: درهر شهرستان با شناسایی دقیق فرصت‌ها و برنامه ریزی برای رفع موانع احتمالی می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره وری و بهره مندی بهتری داشت.

رنجکش یکی از مشکلات عمده سرمایه گذاران در استان را  قرار گرفتن در پروسه پر پیچ و خم اداری و همچنین عدم شناخت از فرصت‌های موجود در استان بیان کرده و گفته بود: با تسهیل گیری در قوانین جاری واقدامات اساسی اجازه نمی دهیم  فرصت‌های استان در قفسه‌های ادارات بایگانی شود.

رنجکش ادامه داد: برای ارائه اطلاعات تدوین شناسنامه فرصت‌های سرمایه گذاری شهرستان‌ها یک ماه زمان پیش بینی شده که فرایند بعدی بر اساس جدول زمانی بعد انجام خواهد شد.

وی همچنین بر اصلاح و به روز کردن سامانه و اطلاعات گذشته توسط فرمانداری‌ها تاکید کرد و خواستار تدابیر بهتر در بهره مندی از ظرفیت‌های استان برای رونق کسب و کار و تولید سرمایه و ارزش افزوده از امکانات و فرصت‌های موجود شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.