افزایش شاخص درصد بستری شدگان کرونا درگیلان

زنگ خطر برای تغییر رنگ کرونا در گیلان به صدا درآمد

0 432

ورود بیش از ۹۰۰ هزار خودرو شخصی و حضور ۳ میلیون مسافر نوروزی در گیلان زنگ خطر تغییر رنگ کرونا در گیلان را به صدا درآورده است. افزایش تعداد بستری شدگان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان طی شبانه روز گذشته نگرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را نسبت به تغییر وضعیت شهرهای استان تشدید کرده است.

با توجه به اینکه در روزهای گذشته تهران و برخی از شهرهای کشور از جمله رودسر گیلان در وضعیت نارنجی کرونا و املش نیز از رنگ آبی به رنگ زرد کرونا تغییر وضعیت دادند، حال این سوال مطرح شده که آیا رشت نیز در روزهای آینده با موج جدیدی از مبتلایان و بستری شدگان کرونایی مواجه می‌شود؟

«حسن رخ شاد» مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان در این رابطه به مرور پاسخ داد: فعلا پیش بینی برای تغییر وضعیت رنگ کرونا در رشت زود است کما اینکه دوره کمون شیوع و گسترش کرونا بین ۱۰ تا ۱۴ روز است اما اثرات این موضوع از امروز در افزایش شاخص درصد بستری شدگان قابل مشاهده است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۷۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تعداد بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ بستری به ۳۳۴ نفر رسیده است. همچنین ۷۹ بیمار کرونایی نیز به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رخ شاد تأکید کرد: ادامه سفرهای نوروزی به استان، دورهمی و تجمع در اماکن و فضاهای بسته و کاهش شیوه نامه‌های بهداشتی موجب شیوع موج جدید کرونا در استان خواهد شد.

گفتنی است در حالیکه رخ شاد، تعداد بستری شدگان امروز در مرکز درمانی استان را ۳۳۴ نفر اعلام کرد، این آمار تا روز گذشته ۳۲۸ نفر بود. پیشتر استاندار گیلان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان را کمتر از میانگین کشوری و زیر ۶۰ درصد اعلام کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.