افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری به گیلان

0 427

با وجود اینکه یکسالی از بهره برداری مسیر حمل و نقل ریلی خط راه آهن رشت قزوین نمی‌گذرد، اما وجود چشم‌اندازهای طبیعی و احداث پل‌ها و تونل‌های متعدد دست‌اندرکاران صنعت ریلی و گردشگری کشور را برآن داشت تا نخستین قطار گردشگری تهران-رشت را راه‌اندازی کنند. استقبال گردشگران از این مسیر موجب شده تا کنون ۱۳ قطار گردشگری وارد استان شود. اما طبق پیش‌بینی‌های مسئولان اداره کل راه‌آهن شمال ۲ و با توجه به استقبال مردمی، تعداد قطارهای گردشگری ورودی به استان گیلان افزایش پیدا می‌کند.
«غلامحسین ولدی» مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ در مورد تعداد مسافران ورودی و خروجی به استان گیلان گفت: در مدت ۹ ماهه نخست امسال در مجموع ۲۳۵ هزار و ۶۲ نفرمسافر از طریق راه‌آهن شمال ۲ جابه‌جا شدند که این تعداد شامل ۱۲۰ هزار و ۴۳۷ نفر مسافران ورودی به ایستگاه رشت و ۱۱۴ هزار و ۶۲۵ نفر مسافر خروجی ایستگاه رشت می‌شود.
ولدی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به ناوگان جاده‌ای یک هفتم است، یکی از مزیت‌های مهم استفاده از حمل و نقل ریلی را کاهش میزان مصرف سوخت عنوان کرد و افزود: حذف این تعداد اتومبیل از سطح جاده‌ها علاوه بر کاهش سوانح جاده‌ای باعث کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی نیز می‌شود.
ولدی با اشاره به استقبال و تقاضای مردم جهت سفر و گردش در ایام تعطیلات نوروز گفت: افزایش ظرفیت قطارهای گردشگری استان در ایام تعطیلات نوروز از جمله اهداف و اولویت‌های اداره کل راه‌آهن شمال ۲ به شمار می‌رود.
گفتنی است گیلان به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب و برخورداری از طبیعت کوهستان‌ و سواحل دریای خزر یکی از مقاصد مهم مسافران و گردشگران کشور است. وجود برخی ظرفیت‌ها مانند روستای تاریخی ماسوله، قلعه باستانی رودخان، تالاب انزلی، موزه روستایی، بافت تاریخی رشت و باغ‌های سرسبز چای لاهیجان باعث شده است تا این استان جزو چند استان ویژه گردشگری کشور باشد. برهمین اساس راه‌اندازی برنامه‌های جدید در صنعت توریسم، مانند قطار گردشگری چشم‌انداز روشنی برای این صنعت سبز استان به همراه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.