افزایش ۱۱ درصدی برق در اردیبهشت

هشدار شرکت توزیع برق؛ صرفه جویی نکنید خاموشی ادامه دارد

0 285

در حالی خاموشی های گسترده دوساعته برق از امروز در مناطق مختلف استان شهروندان را غافلگیر کرد که هنوز جدول زمان بندی اجرای خاموشی از شرکت توزیع برق استان ارایه نشده است.

 در اطلاعیه ای که در پرتابل روابط عمومی شرکت توزیع برق منتشرشده آمده: خاموشیهای دوساعته برق در گیلان به علت خشکسالی، کمبود در تولید برق نیروگاههای برق آبی و مدیریت اضطراری بار درتمام مناطق استان از چند روز پیش شروع و اعمال شده است. دراین اطلاعیه تمام قطعی های به صورت دو ساعته اعلام شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان در گفتگو با مرور با تاکید به اینکه، شرکت برق گیلان هنوز هیچ جدول زمان بندی خاموشی ارایه نکرده وهر گونه جدولی که در سایتها و پایگاههای خبری منتشر شده کذب است، از افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق طی اردیبهشت ماه خبر داد.

«محمد جانی» با اشاره به مصرف ۸۰۵ مگاوات برق در ماه گذشته  افزود: با توجه به ادامه کم بارشی و شروع فصل گرما، استفاده از وسایل سرمایشی در گیلان بیشتر می شود و با افزایش پیک بار مصرفی احتمالا خاموشی های نوبتی خواهیم داشت.

وی مهم‌ترین اقدام درجلوگیری از خاموشی برق را اجرای طرحهای مختلف کاهش مصرف از سوی همه مشترکین برای عبور موفق از پیک بار عنوان کرد.

محمد جانی  عمده مصارف برق در گیلان را در بخش صنعتی و کشاورزی اعلام کرد و گفت: سال گذشته در قراردادهایی که با بخش صنعتی و کشاورزی منعقد کردیم به کاهش  ۱۵۰ مگاواتی مصرف برق دراستان منجرشد و ۵ میلیارد تومان پاداش بخشودگی هزینه برق مصرفی برای این بخشها درنظر گرفتیم. در این قرارداد ادارات و صنایع موظف می‌شوند مصرف برق خود را در ساعات اداری تا ۵۰ درصد و در پایان ساعت به ۱۰ درصد کاهش بدهند. درغیر این صورت مشمول خاموشی برق می‌شوند.

وی با بیان اینکه دربخش خانگی، ۴۳ درصد مصرف برق مشترکین مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است اضافه کرد: روشنایی منازل ۱۲ درصد، ۹ درصد ماشین لباسشویی و ظرفشویی و ۲۶ درصد رایانه و تلویزیون مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص داده اند. سال گذشته دراین بخش ۲ میلیارد و ۵۵۴ میلیون کیلووات ساعت مصرف خانگی برق  مردم استان بوده است.

 محمد جانی ، خاموشی یک درمیان معابر در تابستان و شناسایی مزارع غیرمجاز بیت کویین را از اصلی‌ترین مباحث مدیریت برق در تابستان گیلان اعلام کرد.

پیشتر«محمدرضا هنرمند» میزان مصرف مشترکین برق گیلان درسال گذشته را بیش از ۵ و نیم میلیارد کیلو وات ساعت ( ۵ میلیارد و ۵۸۹ میلیون و۴۵۱ هزار و ۸۸ کیلو وات ساعت) اعلام کرد و گفت: این میزان برق از سوی مشترکین خانگی ۴۵ درصد، کشاورزی ۱۰ درصد، صنعت ۲۰ درصد، عمومی ۱۲ درصد و ۱۱ درصد سایر موارد مصرف شده است.

گفتنی است امروز «بهمن داراب زاده » مدیرعامل برق منطقه ای گیلان در جلسه کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافندغیرعامل گیلان از افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در استان خبر داد و گفت: در شروع فصل تابستان و ماه‌های گرم سال با افزایش و رشد مصرف انرژی برق مواجه می‌شویم. امسال این وضعیت با توجه به کاهش میزان بارش‌ها و افزایش دما از فروردین ماه و افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق از حساسیت بیشتری برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.