برق گیلان در وضعیت قرمز قرار گرفت

همزمان با روند افزایشی دمای هوا در استان؛

0 207

به علت افزایش دمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی وضعیت مصرف برق در گیلان قرمز شد. این در حالیست که طبق پیش‌بینی هواشناسی گیلان دمای هوا استان برای روزهای آخر هفته جاری روند افزایشی را طی خواهد کرد و در برخی مناطق به مرز ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از افزایش چهار هزار مگاواتی مصرف برق در گیلان به نسبت چند روز گذشته خبر داد و گفت: میزان مصرف برق در روز گذشته ۵۵هزار و ۸۰۰ مگاوات بوده و همزمان با گرمتر شدن هوا، مصرف برق در استان افزایش یافت و مصرف برق به ۵۹ هزار و ۱۰۰ مگاوات رسیده است.

«محمدتقی مهدی زاده» مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه افزایش دما در استان گیلان منجر به شدت یافتن مصرف در این استان شده است، افزود: گیلان به دلیل رطوبت زیاد یکی از استان‌های گرم کشور در فصل تابستان است که این افزایش دما در چند روز گذشته شدت یافته و منجر به افزایش مصرف برق شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان مصرف ۵۹ هزار مگاوات را بیشتر از حد مجاز الگوی مصرف برق دانست و گفت: کاهش مصرف برق و همچنین کاهش بار سرمایشی و مدیریت مصرف می‌تواند به پایداری برق کمک کند.

لازم به ذکر است ماه گذشته مهدی زاده اجرای قطعی بدون برنامه‌ریزی برق در گیلان را دور از ذهن ندانست و گفته بود: با ادامه دار بودن روند افزایش مصرف برق در گیلان، شاهد قطعی برق خواهیم بود.

وی از پیش بینی ۴۰۰ کیلو وات برق ماهانه برای مشترکین استان خبر داده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.