هشدار قطع برق به ۱۴۰ اداره و سازمان

اخطار شرکت توزیع برق گیلان؛

0 166

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از صدور اخطار قطع برق به ۱۴۰ اداره و سازمان در چارچوب برنامه‌های گذر از پیک تابستانه خبر داد.

«محمدتقی مهدی‌زاده» با اشاره به صدور بیش از ۱۰۰ اخطار قطع برق برای ادارات گیلان اظهار کرد: با پایش دقیق و رصد هوشمند مصرف برق ادارات، ۱۴۰ اداره و سازمان در گیلان، الگوی صحیح مصرف برق را رعایت نکردند و برایشان اخطار قطع برق صادر شد.

وی با تأکید بر اینکه نهاد‌ها و سازمان‌ها می‌بایست در ساعت‌های اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال در مصرف برق صرفه جویی کنند، گفت: اگر ادارات و سازمان‌های اخطار گرفته الگوی صحیح مصرف برق را رعایت نکنند، در مرحله نخست برق آن‌ها قطع و در صورت تکرار، در مرحله بعدی اسامی نهاد‌های متخلف از رسانه‌ها اعلام می‌شود.

به گفته مهدی‌زاده، با اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه و کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، پرمصرف‌ها محدود می‌شوند که این کار به پایداری شبکه و قطع نشدن برق سایرین به ویژه مشترکین خانگی کمک می‌کند.

 لازم به ذکر است؛ تابستان سال گذشته، برق ۱۵ اداره و سازمان‌ در گیلان به علت عدم رعایت الگوی مصرف قطع شد.

طبق آخرین آمارهای شرکت توزیع برق گیلان، سرانه مصرف برق در این استان متوسط ماهیانه حدود ۲۷۰ کیلو وات ساعت گزارش شده که متوسط کشوری آن نیز به ۳۸۰ کیلو وات ساعت می‌رسد. سال گذشته اوج بار مصرف گیلان در سال گذشته به ۱۸۰۰ مگاوات رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.