اقدام برای پرداخت هزینه‌های درمانی مردم گلسرک سراوان

در پی انتشار گزارش تصویری مرور و به دستور معاون رئیس جمهور انجام می گیرد؛

0 351

یکشنبه ۸ مهر سایت مرور گزارشی  با عنوان «زخم‌های ترمیم دفنگاه سراوان گیلان» منتشر کرد. در این گزارش با نگاهی به روستای گلسرک سراوان رشت  شرح رنج  و بیماری مردم این ناحیه بود. رنجی که به‌ واسطه همسایگی با دفنگاه سراوان متحمل آن شده‌اند. عکس‌های این گزارش هم نشان داد میزان وخامت بیماری پوستی  در مردم این منطقه چقدر جدی و قابل‌توجه است.

در طول چند سال گذشته بسیاری فکر می‌کردند اعتراض مردم منطقه فقط به دلیل بوی بد و مگس است اما این گزارش نشان داد آسیب و رنج زباله به خانه و تک ‌تک سلول‌های پوستی آن‌ها نیز رسیده است.

به گزارش مرور، به دنبال انتشار این گزارش و رسیدن اخبار آن به «محمدباقر نوبخت» معاون گیلانی رئیس‌جمهور، او دستور داده است تا هزینه‌های درمان بیماری پوستی مردم منطقه  که به‌واسطه  دفن زباله  در سراوان ایجادشده است توسط دولت پرداخت شود.

«سید علی‌اکبر طاهایی» مسئول رسیدگی به بحران پسماند در سه استان شمالی کشور این گفته  نوبخت را در جلسه روز ۲۰ مهر کارگروه مدیریت پسماند منتقل کرده است.

در این جلسه علاوه بر طاهایی، علی اوسط اکبری مقدم سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، ناصر حاج محمدی شهردار رشت،  مسعود نصرتی، قائم‌مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، لاهوتی نماینده شهر لنگرود ، سجاد حسینی مدیرعامل کارخانه کودآلی گیلان حضور داشتند.

در بخشی از این گزارش آمده بود: «همه این رنج‌ها از بخت نامراد مجاورت و همسایگی روستانشینان با محل دفن زباله ها است. اگرچه برخی از اهالی روستا که برای پسماند خشک و یا خرده نانی برای حیوانات خانگی هر روز به قلب این فاجعه محیط زیستی می‌روند حکایت های دیگری دارند.  برخی از آنان با مشاهده برخی اشیای سمی و آلوده و اجساد تکان‌دهنده‌ای مانند جنین نیمه رس در بین انبوهی از زباله‌ها، خبر از بحران بزرگتری در آینده می دهند.

با این همه، تصاویر غمباری از رنج ها و درد های زنان و مردان این روستا کمتر واکنشی بود در حق مردمانی که سالها است در کنار غم نان، حتی نتوانسته اند بی زحمت و دغدغه، از نعمت آب و بهداشت سالم و دیگر نیازهای ابتدایی بهره ببرند؛ بیماری های پوستی و عفونت های فصلی آخرین و البته دردناکترین ارمغان این تپه های شوم زباله است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.