ساماندهی تموشل لاهیجان به سه سال آینده موکول شد

0 813

در حالی که بیش از ۳۰ سال است از دپوی زباله درمنطقه‌ی تموشل لاهیجان می‌گذرد، وعده بهسازی و ساماندهی جایگاه دفع زباله‌های لاهیجان و سیصد روستای اطراف باردیگر به سه سال آینده موکل شد. دپوی روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله درمنطقه‌ی تموشل لاهیجان که پس از سراوان رشت دومین مکان دپوی زباله درشرق گیلان است، طی سالهای گذشته آسیب‌های زیست‌ محیطی زیادی ازجمله نفوذ شیرابه به آبهای زیرزمینی و آلودگی رودخانه‌ها را در منطقه به دنبال داشته است.

امروز«علی اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان در گفت وگو با ایرنا ازتحقق بودجه‌ی پیش بینی شده برای مرکز دفع زباله شهرستان لاهیجان از بهسازی این مکان طی سه سال آینده خبرداد.

اکبری مقدم درجریان بازدید ازمحل دفن زباله شهرستان لاهیجان گفت: محل دفن زباله در روستای تموشل شهرستان لاهیجان پس از سراوان شهرستان رشت، یکی از معضلات استان است و ساماندهی این مرکز در اولویت قرار دارد. وی از انعقاد قرارداد با پیمانکار برای ساماندهی این مرکز خبر داد و افزود:عملیات اجرایی پروژه تثبیت و بهسازی محل دفن زباله شهرستان لاهیجان آغاز شده است.

وعده‌ی بهسازی دفن زباله در تموشل درحالی عنوان شده است که سال گذشته«پویا شهشانی» مدیرکل پسماند استانداری گیلان از تخصیص ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌ی مدیریت پسماند شهرهای رشت، لنگرود، رودسر و انزلی خبرداده و درباره‌ی سهم لاهیجان و سیاهکل از این اعتبارات گفته بود: برای شهرستان لاهیجان درحوزه‌ی ساماندهی دفن زبانه افزود: برای پروژه‌ی ساماندهی دفن زباله درلاهیجان ۱۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است و اکنون این کار وارد مناقصه شده و چون انجام کار و ساماندهی منطقه به‌ صورت پنج‌ساله است برای سال اول مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

گفتنی است پیش ازاین «نیک فر» نماینده‌ی سابق لاهیجان و«میرغضنفری» فرماندار سابق این شهرستان با انتقاد از بی توجهی مسوولان مدیریت پسماند استان، وضعیت دفن زباله های لاهیجان در این منطقه را فاجعه بارعنوان کرده بودند. چنانچه نماینده‌ی لاهیجان ضمن انتقاد ازعملکرد اعضای شوراهای شهر و شهرداری این شهرستان، ادامه‌ی تخلیه زباله در تموشل را نتیجه‌ی عملکرد ضعیف شورا و شهرداری دانسته بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.