انتقاد رییس جمهور از کندی پروژه خط آهن رشت – انزلی

در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح شد:

0 307

حسن روحانی رییس جمهور درآیین افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از کندی پروژه ریل گذاری راه آهن رشت – انزلی انتقاد کرد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،«دکتر حسن روحانی» در مراسم افتتاح طرح‌های ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه اتصال راه آهن رشت به منطقه آزاد انزلی ازطرحهای بسیار مهم و استراتژیک کشور است، با انتقاد ازعقب بودن زمانبندی پروژه افزود: ازمدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، استاندار گیلان، وزیر راه و شهرسازی و دکتر بانک می‌خواهم این پروژه را به عنوان یک پروژه مهم استراتژیک با همه توان در دستور کار قرار دهند .

وی خواستار افزایش فعالیت کاری در مسیر تکمیل این پروژه در سه شیفت کاری به منظور افتتاح آن تا اوایل سال آتی شد، و اضافه کرد: در صورت وجود هر گونه مشکل و اعتبار در مسیر اجرای پروژه، دبیرشورایعالی مناطق آزاد و استاندار گیلان، مستقیم به بنده اطلاع دهند، تاپیگیری شود.

حسن روحانی با اشاره به اینکه از آغاز دولت یازدهم تأکید من این بوده است که مناطق آزاد نباید محل واردات کالا باشد و باید به محلی برای صادرات تولیدات و محصولات کشور تبدیل شود تأکید کرد: با ریل گذاری‌های انجام شده، آمارها حاکیست در مسیر تبدیل مناطق آزاد از وارد کننده کالا به صادرکننده تولیدات و محصولات کشور موفق بوده ایم و صادرات کالا از این مناطق به خارج از کشور رقمی بالغ بر ۱۳۸ میلیارد دلار است و در برابر واردات ما در این مناطق درمجموع ۴۷ میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است روز گذشته «خیرالله خادمی » معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت زیرساخت و توسعه‌ی حمل و نقل و زیربناهای کشور، پیشرفت کار کلی طرح خط آهن رشت – انزلی در دو قطعه‌ی ۶ و ۷ را بیش از ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در مجموع ۱۷۰ پل آبرو و ۱۱ تقاطع غیر همسطح دارد که در حال حاضر ۳۰ دهنه پل آبرو به اتمام رسیده و ۲۶ دهنه در حال اجراست و برنامه ریزی برای تامین مصالح برای ۱۱۴ دهنه دیگر نیز ادامه دارد.

وی همچنین میانگین پیشرفت کار ۱۱ دهنه پل تقاطع غیر همسطح طرح خط آهن رشت – انزلی را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: تا پایان کار به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.