انتقاد نماینده رودبار از کمبود آب شرب در رودبار

0 449

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از وضعیت آب شرب در شهر و روستاهای این شهرستان انتقاد کرد.

«مهرداد گودرزوند چگینی» در نطق میان دستور خود درجلسه ‌ی علنی‌ مجلس شورای اسلامی گفت: آب شرب روستاها و شهرهای شهرستان رودبار در وضعیت بسیار اسفناکی قرار دارد، با وجود پرآبی و پر بارشی استان ، در بسیاری از مناطق و روستاهای رودبار مردم از حداقل آب شرب برخوردار نیستند.

گودرزوند چگینی درادامه افزود: کرد: درگام دوم انقلاب قابل قبول نیست کسانی در مسندهایی در حوزه آب و فاضلاب مسئولیت بگیرند که هیچ وقعی به حداقل خواسته های مردم نداشته باشند، درک مشکلات و مسائل شهری و روستایی نیازمند مدیرانی متخصص، توانمند، به دور از مسائل حاشیه ای و باند بازی هستند. از وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب کشور و دستگاه های نظارت مسئول درخواست پیگیری و نظارت بر مشکلات عدیده که آب و فاضلاب استان دارد را دارم.

وجود مشکلات آب شرب و تامین آب روستایی در شهرستان رودبار پیشتر از سوی نماینده سابق این شهرستان نیز در مجلس اعلام  شده بود. سال گذشته «منوچهرجمالی» نماینده سابق رودبار تاخیر و کمبود اعتبار ساخت سد دیورش رودبار را عامل اصلی کمبود آب در این شهرستان اعلام کرده بود و گفته بود: اهالی ۴ روستای سنگرود، تالِکوه، مُخشَر و کلیشوم رودبار مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی دارند. با ساخت سد یورش، آب آشامیدنی شهرهای توتکابن، رستم آباد، منجیل، لوشان و ۲۸روستا تامین و کمبود آب شرب رفع می شود. این درحالیست که سد مخزنی دیورش رودبار تا کنون  ۳۰ درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است.

سد مخزنی دیورش علاوه بر تامین آب شرب شهرهای توتکابن ، رستم آباد، رودبار، منجیل ، لوشان و ۲۸  روستای  استان برای تامین آب مورد نیاز آبیاری ۶۷۰ هکتار به میزان  افزون بر پنج میلیون متر مکعب و تامین نیاز زیست محیطی پایین دست سد به میزان   حدود دو و نیم میلیون مترمکعب  برنامه ریزی شده است. نوع این سد بتن غلطکی با حجم کل مخزن سه میلیون متر مکعب  است که  حجم آب تنظیمی آن نیز ۱۳ میلیون متر مکعب می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.