ممنوعیت دسته‌گردانی محرم در گیلان

0 352

همزمان با اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان مبنی بر اینکه گیلان همچنان در وضعیت قرمز کرونا در کشور قرار دارد، استانداری گیلان جابه‌جایی هیات‌ها و دسته ‌گردانی در خیابانها را ممنوع و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مراسمات ماه محرم درکلیه‌ی مناطق گیلان را اجباری اعلام کرد.

«ارسلان زارع» استاندار در جلسه‌ی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درخصوص ضرورت تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسمات محرم گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا ساعات برگزاری مراسم را حداکثر تا ۲ ساعت پیش بینی کرده و جابجایی هیات‌ها و دسته‌های عزاداری نیز ممنوع است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دستورالعمل برگزاری مراسمات ماه محرم ضروری بوده و در زمینه توزیع نذورات نیز تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

استاندار گیلان افزود: سلامت مردم و فرزندان آنها ، خط قرمز ستاد ملی مقابله با کرونا است. از این رو تمهیداتی همچون تعطیلی مهدهای کودک، لغو حضور فیزیکی در مدارس و دانشگاه‌ها و تلاش برای تداوم آموزش‌ها به‌ صورت غیرفیزیکی به‌ منظور حفظ سلامتی مردم و فرزندانشان اتخاذ شده بود.

استاندار گیلان با تاکید به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم  از مسوولان کمیته بهداشت و درمان خواست تا آیین‌نامه‌های اجرایی هر رسته از کسب و کارها در رابطه با ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ابلاغ کند و همزمان با ابلاغ، نظارت‌ها نیز انجام شود بیان کرد: برخورد قانونی با واحدهای متخلف  نیز در دستور کار باشد.

گفتنی است: در دو روز گذشته آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه گیلان با اشاره به آمار بالای مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان های استان گفت: متاسفانه بیش از ۳۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و این اصلا خوب نیست.

وی افزود: مردم و بازاریان باید بدانند اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کادر بهداشت و درمان  دیگر توان مقابله با این ویروس را نداشته باشند و امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها جوابگوی موج گسترده دوباره مبتلایان به کرونا نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.