اوج گیری تب کریمه کنگو در گیلان

بیشترین مبتلایان تب کریمه کنگو کشور در رودسر

0 331

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در گیلان خبرداد و گفت: موارد مشکوک به تب کریمه کنگو در گیلان به ۲۵ نفر رسید.

تا یک ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی گیلان هر گونه مورد مشکوک ابتلا به تب کریمه کنگو در گیلان را رد می‌کرد اما خبرها ازافزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو در استان حاکی است. این درحالیست که هفته گذشته، معاونت بهداشت این دانشگاه در آماری، تعداد مبتلایان به این بیماری ویروس را ۶ نفر در استان اعلام کرده بود.

«اسماعیل نورصالحی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به شناسایی ۲۵ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در استان گفت: از این تعداد، طبق آزمایش‌های گرفته شده هفت بیمار قطعی تشخیص داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۰ مورد در رودسر و باقی در شهرستان‌های املش، سیاهکل، رشت، رودبار و لنگرود هر کدام یک نفر شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: همچنین از ۲۵ مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در استان، در مجموع جواب آزمایش ۱۶ نفر منفی، هفت نفر مثبت و ۲ نفر در دست بررسی است.

به گفته نورصالحی، موردی از فوت ناشی تب کریمه کنگو در استان گیلان نداشتیم.

لازم به ذکر است؛ امروز عضو ستاد ملی پیشگیری از تب کریمه کنگو و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور برای بررسی بیماری تب کریمه کنگو به شهرستان رودسر رفت و از دامداری‌های محلی مناطق کوهستانی اشکورات رحیم آباد رودسر بازدید کرد.

«امین اسدی» در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و دام است گفت: در شهرستان رودسر ۷ بیمار مبتلا به کریمه کنگو شناسایی شدند که بیشترین تعداد بیمارارن در مقایسه با کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.