نیاز به اعتبار ۷ میلیاردی برای اجرای پروژه

چالش تامین مصالح در پروژه آزاد راه رشت - قزوین

0 271

۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین که پیش ازاین قرار بود در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد همچنان با چالش تامین منابع مالی و تامین مصالح ساختمانی دراجرای پروژه مواجه است.

در حاشیه بازدید استاندار از پروژه آزادراه قزوین – رشت (محور باقیمانده رودبار)، نماینده پیمانکار پروژه از وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی برای اجرای این پروژه خبرداد و گفت: برای تکمیل و اجرای این پروژه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین با چالش تامین مصالح مورد نیاز مواجه هستیم و مصالح تأمین نشده است.

 این درحالیست که استاندار گیلان با انتقاد از توقف پروژه آزادراه قزوین- رشت، گفت: هیچ عذر و بهانه‌ای برای توقف پروژه پذیرفته نیست.

«اسدالله عباسی»اظهار کرد: توقف پروژه آزادراه قزوین – رشت در این محدوده به دلیل محدودیت‌های اعتباری و امکانی پذیرفته نیست.

وی افزود: اگر مشکلاتی بر سر راه اجرای پروژه وجود داشت باید به استانداری گزارش داده می‌شد تا برای حل این مشکلات چاره‌ای‌اندیشیده شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در قبال پیمانکار پروژه پایبند بوده است، گفت: به رییس جمهور قول داده‌ام که در اولین فرصت این پروژه به سر انجام برسد اما تاکنون عملکرد پیمانکار رضایت بخش نبوده است.

عباسی با بیان اینکه مصالح و نیازهای اولیه اجرای پروژه تأمین می‌شود، تصریح کرد: اجرای پروژه باقیمانده اولویت اصلی ما بوده و هیچ کوتاهی را در این زمینه نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به اهمیت اتمام پروژه نیمه تمام آزادراه قزوین- رشت (محور باقیمانده رودبار به منجیل)، افزود: این محور بخش عظیمی از مشکلات ترافیکی ورودی گیلان را رفع می‌کند.

لازم به ذکر است؛ محور آزاد راه رشت قزوین به طول ۱۲۰ کیلومتر یکی از مطالبات مردمی گیلان است که سال‌ها به عنوان تکلیف وزارت راه بر زمین مانده است. این آزاد راه تا کنون در دو مرحله و قطعه به قطعه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

هفته گذشته بود که رییس سازمان صمت استان از مزایده گذاشتن ۲۰ معدن جدید و احیای آنها خبر داد و گفته بود: یکی از اهداف احیای دوباره معادن غیر فعال تامین مصالح مورد نیاز پروژه‌های راه سازی استان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.