برخورد با رانندگان معترض در حاشیه خیابانهای رشت

0 331

روز گذشته رئیس پلیس راهور استان گیلان از اجرای طرح برخورد با صنوف متخلف و متعرض به پیاده رو در شهر رشت خبر داد. دراین طرح که به منظور انضباط‌ بخشی ترافیکی از سوی پلیس راهور در معابر شهری رشت اجرا می شود، با همکاری اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی، با صنوف متخلف و متعرض پیاده رو در شهر رشت برخورد می شود.

«سرهنگ امیر طالبی » گفت: از ۲۳۰ واحد صنفی بازدید شده در این طرح ، ۲۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و ایجاد اخلال و مزاحمت برای تردد عابران پیاده و فقدان پروانه کسب معتبر پلمب و به ۷۵ واحد صنفی به علت عدم توجه به مقررات مربوط به رعایت حریم عابران، تذکر کتبی ابلاغ شد.

طرح جدید ترافیکی رشت در حالی اجرا می‌شود که بخش زیادی از مشکلات ترددی در رشت ناشی از حضور دستفروشان و ایجاد سد معبر در پیاده راههای خیابانهای اصلی است. حضور پراکنده اما منسجم دستفروشان در معابر شهری سالهاست در انتظار ساماندهی از سوی مدیریت شهری و شورای شهر رشت قرار دارد. ساماندهی که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

اما با بحرانی شدن گسترش کرونا ویروس در گیلان وایجاد محدودیت های ترددی و صنفی در رشت ، دستفروشان در معابر شهری نه تنها شامل این محدودیتها نشدند، بلکه بیش از همیشه در معابر شهر حضور فعال داشتند.

اما در تماس با «سرهنگ امیرطالبی» فرماندهی پلیس راهور رشت در خصوص ساماندهی دستفروشان در معابر و پیاده روها درکنار اصناف نیز جویا شدیم. طالبی در گفتگو با مرور با تاکید براینکه برخورد با سد معبر اصناف و دستفروشان در حیطه‌ی کار پلیس راهور نیست گفت: این طرح صرفا برخورد با رانندگان خودروهای فروش میوه و سبزی در حاشیه خیابانها است نه مغازه داران و دستفروشانی که در پیاده رو بساط پهن می کنند.

فرمانده پلیس راهور گیلان ادامه داد: برخورد با پهن کنندگان بساط و مغازه دارانی که بخشی از اجناس خود را در پیاده راه میگذارند جز وظایف سد معبرشهرداری رشت است و پلیس راهور  فقط با رانندگان متخلف در حاشیه خیابانها برخورد می‌کند.

وی خواستار اصلاح خبر رسانه های استان دراین باره شد.

گفتنی است در بحران کرونا و با اعمال محدودیتهای ساعت کار مشاغل و اصناف در رشت ، بازارهای محلی ، روزانه و حضور دستفروشان  شامل این محدودیت ها نشدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.