برگزاری شاهنامه‌خوانی در پیاده راه فرهنگی رشت

در دومین برنامه پویش "شهر می‌خواند"

0 1,234

مردم رشت در بیست و پنجمین روز اردیبهشت مقارن با روز بزرگداشت فردوسی در پیاده راه فرهنگی رشت ساعتی را با شاهنامه خواهند گذراند.

«کوروش رنجبر» از کنشگران فرهنگی گیلان در ساعت شش عصر یکشنبه ۲۵ اردیبهشت مقابل مجتمع خاتم الانبیاء، داستانی از شاهنامه را برای حاضران خواهد خواند.

اجرای شاهنامه خوانی توسط اعضای کودک کتابخانه های عمومی شهر رشت و نیز سخنرانی در خصوص ویژگی‌های شاهنامه فردوسی از دیگر بخش‌های این محفل فرهنگی خواهد بود.

این محفل شاهنامه خوانی ساعت ۱۸روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) بصورت حضوری و با حضور علاقمندان به ادبیات و فرهنگ پارسی و نیز کتابداران در پیاده راه فرهنگی شهر رشت، جنب مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار خواهد شد.

گفتنی است نخستین برنامه کتابخوانی از سری برنامه‌های پویش “شهر می‌خواند” با نقد و بررسی کتاب “سووشون” اثر ماندگار سیمین دانشور با حضور جمعی از بانوان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در بوستان بانوان شهر رشت برگزار و با استقبال دوستداران کتاب و کتابخوانی مواجه شد.

بیست و پنجمین روز اردی بهشت را به پاس ۳۰ سال رنج ابوالقاسم فردوسی برای زنده نگاه داشتن زبان پارسی روز بزرگداشت فردوسی نام نهاده‌اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.