بستری ۶۵۰ نفر بیمار مشکوک در بیمارستانهای گیلان

قربانی نماینده مجلس: آمار مبتلایان به کرونا در گیلان نگران کننده است

0 466

گیلان بعد از قم دومین کانون بیماری ویروسی  کرونا در کشور است. امروز ازسوی  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن ۱۹ نفر اعلام شد.  « کیانوش جهانپور» همچنین از تایید ابتلای ۹ نفر به کرونا در گیلان خبر داد.

اما با وجود اینکه مسوولان علوم پزشکی استان  از اقدامات درمانی و بهداشتی خود برای کنترل بیماری در گیلان خبر می‌دهند اما روایت شهروندان گیلانی  حاکی از ازدحام بیماران در مراکز درمانی و نارضایتی از نبود امکانات بهداشتی و پیشگیری در سطح استان است. علیرغم اعلام آمادگی انجمن دارویی گیلان در خصوص توزیع رایگان ماسک و پد مخصوص بهداشتی ، همچنان دسترسی به این لوازم به راحتی برای شهروندان میسر نیست .

این درحالیست که گیلان همچنان از آزمایشگاه مخصوص و کیت های تشخیص کرونا محروم است. با توجه به اینکه « محمد حسن قربانی» یکی از نمایندگان گیلانی مجلس در مرکز مدیریت کرونای کشور حضور دارد ، در گفتگو با وی در خصوص جزییات آنچه که از بیماری کرونا  در گیلان اتفاق افتاده و وضعیت فعلی بیمارستانهای استان جویا شدیم.

 به عنوان نماینده مردم گیلان در مجلس و در مرکز مدیریت کرونا آیا از وضعیت بحرانی بیمارستانهای استان بخصوص رازی رشت خبر دارید؟

 بله . متاسفانه گیلان دومین کانون شیوع بیماری کرونا بعد از قم در کشور است و آمار و ارقامی که از استان برای ما ارسال شده خیلی نگران کننده است. در حال حاضر ۶۵۰ نفر در بیمارستانهای گیلان با علایم شبه آنفولانزا و مشکوک بستری هستند. متاسفانه آماری که از گیلان درباره مبتلایان می‌رسد بیشتراز این است.

ولی الان مساله اینست که هنوز آزمایشاتی که صد درصد ثابت کند این بیماران  به کرونا مبتلا هستند به نتیجه نرسیده و منتظرنتایج هستیم.

به آزمایشگاه اشاره کردید. راه اندازی آزمایشگاه  مخصوص و ارسال کیتهای تشخیص  به گیلان به کجا رسید؟

آنچه که الان در ستاد ویژه قرارگاه تهران مدنظر داریم  فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی برای ارسال به بیمارستانهای گیلان است. درباره ارسال کیت هم فعلا این کیت ها در اختیار تهران و قم  است اما در ستاد به طور ویژه برای ارسال به گیلان درخواست کردیم تا هر چه سریعتر پاسخ آزمایشات  بیماران استان را داشته باشیم.

چه اقدامات دیگری در مرکز مدیریت کرونا برای قرنطینه‌ یا ادامه تعطیلی مدارس گیلان پیش بینی شده است؟

تمام تلاش ما اجرای خود مراقبتی از سوی مردم است و از شهروندان تقاضا داریم کمتر به مکانهای عمومی تردد داشته باشند. اما آنچه که به صورت جدی در قرارگاه پیگیر هستیم تعطیلی مدارس و مراکز آموزش استان عالی تا پایان اسفند است.

 با توجه به اینکه به وضعیت نگران کننده گیلان اشاره کردید، تعطیلی ادارات و شرکتهای خصوصی چه می‌شود؟

مراکز صنعتی و تولیدی بخش خصوصی  می‌توانند تحت شرایط خاصی ادامه فعالیت داشته باشند و نیاز به تعطیلی ندارند. در حال حاضر ما الان به دنبال این هستیم که به طور جدی امکانات حفاظتی و ضد عفونی کننده را برای مراکز درمانی و بیمارستانی استان فراهم کنیم.  کادر پزشکی و پرستاری و بهیاران  باید از این لوازم برخوردار باشند تا با اطمینان خاطر در بیمارستانها حضور داشته باشند . در مرحله بعدی رساندن این لوازم به شهروندان است .

چرا ماسکها و لوازم ضد عفونی کشف شده از سوی تعزیرات توزیع نمی شود. پیگیر این موضوع هستید؟

 این مساله جزییاتی است که به استانداری و علوم پزشکی مربوط است و فقط می توانم در خصوص کلیات اقدامات صورت گرفته درباره وضعیت گیلان نظر بدهم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.