بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود افتتاح می شود

0 655

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود خبرداد.

«ارسلان سالاری» با تاکید به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در استان، یکی از  اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را رشد و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان به دلایل مختلف در عقب ماندگی قرار داشت که طی یکی دوسال اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

سالاری یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را احداث و بهره‌برداری از بیمارستان‌ها بیان کرد و افزود: احداث بیمارستان در لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار بوده که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورد استفاده قرار گرفته و به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید «حسین پور» لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده است، گفت: این بیمارستان در زمینی به مساحت بیش از ۴۵ هزار مترمربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه درمانی لنگرود، گفت: بیمارستان شهید حسین پور لنگرود داری بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

گفتنی است گیلان در برخوداری از سرانه تختهای بیمارستانی درعقب ماندگی قرار دارد. درحالیکه سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر یک تخت است، شاخص تخت بیمارستانی در گیلان به ازای هر هزار نفر (۵۱/۱ ) نفر است.

پیشتر معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مجمع نمایندگان گیلان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱.۳ نفر تخت بیمارستانی در گیلان وجود دارد این در حالی است که میانگین کشوری این شاخص ۱.۵ و میانگین منطقه ای آن  ۲.۵ است .

گیلان با کمبود بیش از۲ هزار تخت بیمارستانی مواجه است. شهرستان لنگرود ازابتدای شیوع کرونا ویروس در گیلان در وضعیت بحرانی و قرمز کرونا قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.