بیم نمایندگان گیلان از بازگشت کرونا

0 438

پرداخت وام یک میلیون تومانی و ازدحام شهروندان برای ثبت نام سیمکارت به نام سرپرست خانوار در روزهای گذشته حواشی و انتقادات زیادی را از نحوه‌ی ثبت نام به دنبال داشت. تاجاییکه بعد از فشار افکارعمومی و رسانه ها منجر به دستور وزیر ارتباطات مبنی بر ممنوعیت ثبت نام حضوری توسط اپراتورها شد. اما همچنان نگرانی از بازگشت پیک دوم کرونا در اثر ازدحام شهروندان در دفاتر خدمات پستی وجود دارد.

دراین رابطه « منوچهر جمالی» نماینده مردم رودبار و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفت: شکست «طرح فاصله‌گذاری هوشمند» شرایط گیلان را دوباره بحرانی می‌کند.

جمالی، افزایش ترددهای شهری و بین شهری و ورود بی‌محابای مردم به تجمعات را زمینه‌ساز گسترش دامنه شیوع کرونا در کشور و استان گیلان دانست و افزود: اگر فاصله‌گذاری هوشمند به درستی انجام نشود و مردم بی‌محابا وارد تجمعات شوند، تعداد زیادی از افراد درمعرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند و مراجعات به مراکز درمانی افزایش پیدا می‌کند.

«محمد حسین قربانی» نماینده تام الاختیار وزرات بهداشت در گیلان نیز تاکید کرد: صف‌های طولانی خرید سیمکارت جهت دریافت تسهیلات معیشتی زمینه‌ ساز شیوع مجدد ویروس کرونا است.

قربانی اجرای درست طرح فاصله‌گذاری هوشمند را لازم و ضروری خواند و با تأکید بر اینکه مجموع آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان گیلان رشد محسوسی نداشته است افزود: افزایش ترددها در سطح شهرها به ‌‌‌ویژه مرکز استان گیلان نگرانی‌های زیادی را برای ما به وجود آورده است و از تبعات سخت آن بیم داریم.

نماینده مردم آستانه ‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی شروع  فاز جدیدی از شیوع کرونا در جامعه با توجه به ناشناخته بودن وعدم اطلاع از واکنش‌های بعدی این ویروس خبر داد و گفت: تعامل و همکاری مردم باید شکل جدی‌تری به خود بگیرد زیرا هرگونه سهل‌انگاری و عادی شدن شرایط فعلی به شدت به ضرر جامعه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.