تشکیل کمیته پلمپ ساختمان‌های غیرمجاز در دادگستری گیلان

مجازات قانونی در کمین ماموران متخلف شهرداری

0 386

مقابله با ساخت وسازهای غیراصولی و خلاف سازی در اراضی نسقی از سوی شهرداری رشت بدون حمایت سایر نهادها از جمله دستگاه قضایی امکان پذیر نیست. بعد ازعزم جدی شهرداری رشت در تخریب ساختمانهای نسقی ساز و اعلام آماری از صدور حکم تخریب ۶ هزار ساختمان خلاف در رشت، امروز«سید مهدی فلاح میری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان از تشکیل کمیته پلمپ ساختمان‌های غیرمجاز در اراضی نسقی و تعقیب قضایی متخلفین ساخت وساز توسط دادگستری گیلان خبر داد.

سید مهدی فلاح میری در جلسه بررسی مشکلات ساخت و سازها در زمین‌های نسقی تأکید کرد: برای حفظ جان مردم حتما با قاطعیت به این موضوع ورود می‌کنیم. تاکنون پلمپ‌هایی در شهر رشت انجام شده که متأسفانه برخی از سازندگان اقدام به ترک پلمپ کردند. این افراد تحت تعقیب قرار گرفتند و حتی محکومیت‌های حبس زیادی برای چنین مواردی صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تأکید بر اینکه این ساخت و سازها بدون رعایت اصول فنی انجام می‌شود گفت: رشد قارچ گونه ساختمان‌هایی بدون رعایت اصول فنی قطعا متوجه متولی امر به طور خاص شهرداری شهر رشت است که در سنوات گذشته به علت عدم نظارت دقیق شهرداری و مأمورانی که برای این کار وظیفه دارند در رشت به جود آمده است. دربحث ساخت و سازهای غیرمجاز شهر رشت باید اعلام کنم که تمام مدیرانی که مسامحه می‌کنند و چشم خود را بستند تا جلوی چشمشان این تخلفات انجام بگیرد باید از جیب‌شان جریمه را پرداخت کنند و مجازات قانونی هم در کمین این افراد هست.

فلاح میری ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های نسقی را یک چالش جدی در بحث حقوق عامه دانست و افزود: با دستور ریاست کل دادگستری گیلان، کمیته‌ای به همین منظور برای ساماندهی ساخت و سازها و زمین‌های نسقی تشکیل شده است و در بازنگری‌های اخیری که در طرح تفصیلی شهر رشت انجام شده این طرح به مناطق ابلاغ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.