تعطیلی چند واحد تولیدی لبنیات در گیلان

0 273

هر چند شایعه‌ی وجود سم آفلاتوکسین درمحصولات لبنی از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رد شد، اما همین شایعه کافی بود تا چند واحد تولیدی فرآورده های شیری و لبنیات در استان به تعطیلی کشانده شوند.

پخش اخبار مرتبط با آلوده بودن تولیدات شیر استان‌های شمالی توسط صدا و سیما باعث نگرانی مردم و تعطیلی چندین واحد تولیدی محصولات لبنی موفق در گیلان و مصرف کمتر محصولات لبنی توسط مردم شد.

«آرش فرزام‌صفت» معاون هماهنگی امور اقتصادی استان با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر شاهد آرامش بازار، تعادل قیمت برخی اقلام و حتی روند کاهشی قیمت‌ها بودیم، اما همچنان به رصد دقیق قیمت کالاهای اساسی و موردنیاز مردم تاکید داریم.

وی به صدماتی که به برخی واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی استان به‌ دلیل اخبار منتشر شده توسط صدا و سیما وارد شد، تاکید و بیان کرد: در حال حاضر هیچ مواد آلوده کننده‌ای در تولیدات شیر و محصولات لبنی این واحدهای تولیدی مشاهده نشده و همه در حال تلاش برای عرضه محصول باکیفیت هستند.

فرزام‌صفت تاکید کرد: هیچ گزارشی مبنی بر وجود مواد آلوده در شیر و سایر محصولات لبنی استان ارسال نشده است. انتشار این‌گونه اخبار توسط تلویزیون مبنی بر آلوده بودن محصولات لبنی و شیر، ضربه جبران‌ ناپذیری به واحدهای تولیدی زده و موجب مصرف کمتر محصولات لبنی توسط مردم شده است.

پیشتر « فیروز سرودی» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی‌های دقیق انجام‌ شده وعدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان خبر داده و گفته بود: بازرسان و کارشناسان علوم پزشکی مداوم و همه ‌روزه از کارخانه‌ها و واحدهای تولید شیر بازدید کرده و تمام مراحل از جمله تولید، بسته‌بندی و پاستوریزه‌ کردن آن را بررسی می‌کنند. تا کنون نیز آفلاتوکسین در محصولات لبنی استان دیده نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.