توزیع میوه تنظیم بازار در غیاب نظارت بر قیمت‌ها

0 395

در حالی که در سال جاری به دلیل تورم قدرت خرید مردم کاهش یافته و تقاضا برای خرید میوه مانند سال‌های قبل نیست، قیمت میوه به شدت افزایش یافته است. افزایش بی‌رویه قیمت میوه در بازارهای گیلان همسو با کشور، تأثیر بسیار زیادی در حذف این اقلام از سبد غذایی مردم‌ داشته بطوریکه برخی از خانواده‌ها توانایی خرید حتی چند کیلو میوه هم ندارند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که مسؤولان اعلام کرده‌اند که میزان تولید میوه و سبزیجات امسال رشد داشته است. به گفته‌ی کارشناسان، دلالی و صادرات بی رویه و گرانی حمل و نقل مهمترین عوامل گرانی میوه شب عید هستند.

 با این وجود مسؤولان استان از تنظیم بازار میوه شب عید و تعادل قیمت‌ها خبر دادند. امروز معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان، قیمتهای مصوب میوه شب عید در استان را اعلام کرد. طی این مصوبه، ۶۰۰ تن سیب و پرتقال به ‌منظور تنظیم بازار در شب عید در استان توزیع شد.

«محمد فیض» افزود: طبق مصوبه کمیته راهبری میوه قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز ارومیه در سبد ۶ کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم پرتقال مازندران در سبد ۶ و هفت کیلویی ۱۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

علیرغم توزیع میوه با نرخ مصوب در بازارهای استان اما نبود کنترل و نظارت بر قیمت کالاها، کمبود برخی اقلام وعدم برخود اصولی با متخلفین صنوف، همچنان مورد اعتراض شهروندان قرار دارد. کما اینکه از ماه‌های گذشته تا به امروز اغلب کالاهای اساسی ازجمله شکر، روغن و مرغ در گیلان با کمبود و افزایش قیمتهای ناگهانی مواجه شدند و هنوز در بسیاری از نقاط استان، کمبود این کالاها دیده می‌شود.

گفتنی است سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت نیز از جانمایی ۱۲ نقطه در شهر رشت برای سهولت در عرضه و دریافت میوه شب عید در بازار خبر داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.