ورود به گیلان آزاد شد

شهرهای رودبار و رودسر از وضعیت نارنجی خارج شدند

0 678

آنگونه که هفته پیش «محمود قاسم نژاد» نایب رییس ستاد مقابله با کرونای گیلان ابراز امیدواری کرده بود؛ پیش از نوروز همه شهرهای استان در وضعیت آبی و زرد کرونا قرار بگیرند، در نهایت دو شهر نارنجی رودبار و رودسر که در وضعیت نارنجی قرار داشتند به رنگ زرد تغییر وضعیت دادند.

بر این اساس، گیلان دیگر در زمره استانهای ورود ممنوع مسافر در ایام نوروز قرار ندارد و ورود و خروج به شهرهای زرد و آبی گیلان از تمام محورها با رعایت پروتکلهای بهداشتی آزاد شد.

«حسن رخ‌شاد» مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان درباره چگونگی تغییر وضعیت دو شهر نارنجی استان به رنگ زرد به مرور گفت: مبنای تغییر وضعیت شهرها، اپلیکیشن ماسک است که این نرم افزار بر اساس داده‌ها و شاخصهای آماری دانشگاه‌ها علوم پزشکی کشور که هرهفته از میزان بستری شده‌های عادی و مراقبتهای ویژه ارایه می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. طبق آخرین شاخصهای وزارتخانه که بعد از دو هفته ارایه شد، اکنون ۱۶ شهرستان استان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند.

رخ شاد با تأکید به اینکه در روزهای گذشته روند بیماران بستری شده در بیمارستانهای استان کاهشی بوده گفت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری عادی گیلان ۳۰۲ نفر، بیماران بدحال در مراقبتهای ویژه ۷۰ نفر و ورودیهای جدید نیز ۷۰ نفر است.

وی تأکید کرد: این آمارها شکننده بوده و ممکن است در صورت عدم رعایت شهروندان در روزهای آینده تغییر کند. لذا با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی از شهروندان تقاضا داریم برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از قرارگرفتن مجدد در وضعیت نارنجی از برگزاری هرگونه دورهمی و تردد غیرضروری در اماکن شلوغ خودداری کنند.

گفتنی است امروز معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان هشدار داد: مسافرت‌های نوروزی امکان شیوع کرونای انگلیسی در استان را افزایش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.