خبر کمیسیون را وارونه منتشر کردند

کاظم دلخوش» سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ؛

0 247

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لایحه حمایتی از زنان، گام جدیدی در قوانین حمایتی از بانوان و حضور آنها در اجتماع است.

«سید کاظم دلخوش» نماینده صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس یک روز بعد از انتشار اظهارنظر جنجالی اش با فارس در خصوص مصوبه «خروج زنان از کشور منوط به اذن سرپرست» که بلافاصله از سوی روابط عمومی مجلس تکذیب شد؛ در گفت وگوی اختصاصی با مرور، ضمن تکذیب گفته های پیشین خود انتشار این خبر را شیطنت رسانه ای اعلام کرد.

دلخوش درمصاحبه اختصاصی با مرور در پاسخ به این سوال که این لایحه از چه زمانی مورد بررسی قرار گرفته و چرا اساسا کمیسیون قضایی مجلس احساس کرد زنان ایرانی  به این لایحه نیاز دارند؟ پاسخ داد: آنچیزی که در کمیسیون مطرح شد با حضور معاونت زنان ریاست جمهوری و سایر بانوان دستگاههای اجرایی و مجلس بود. نکته مهمی که لازم است عنوان شود اینکه این قانون در ۵۰ ماده، حمایت جامعی از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان ورزشکار و یا بانوانی است که سفرهای درمانی ، علمی و ورزشی در پیش دارند و کاملا به نفع آنهاست.

وی با تاکید اینکه در این لایحه حمایت بسیار خوبی از زنان انجام شده گفت: درج خبر کذب قبلی، شیطنت رسانه ای فردی بود که آن را از طرف کمیسیون قضایی وارونه منتشرکرد و متاسفانه شبکه های رسانه ای بیگانه بلافاصله به آن دامن زدند.

دلخوش در پاسخ به این سوال که در سالهای اخیر خانواده های زیادی به دلیل نقض قوانین حقوق قضایی گرفتار دادگاهها هستند، چرا مجلس برای حل آنها دغدغه ندارد و به محدودیت بیشتر زنان روی آورده با رد این موضوع اظهار کرد: این لایحه درهمه بخشها و در ۵۰ ماده پیش بینی شده و به موضوعات مختلفی همچون حمایت از خانمها و تدابیر حمایتی و نیز ضعفهایی که در قوانین فعلی حمایت از خانواده وجود دارد پرداخته است.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: این لایحه که توسط کمیسیون قضایی دیروز نهایی شد گام جدیدی در حمایت از خانواده ها و زنان ایران است .

دلخوش همچنین در پاسخ به سوال دیگر مرور مبنی بر اینکه فکر می‌کنید آیا خانواده ها و زنان امروزی زیر بار چنین لوایح تحقیرآمیزی خواهند رفت و شما چه میزان قایل به این موضوع هستید با تکذیب و رد این موضوع بار دیگر تاکید کرد: این طرح برای حمایت از بانوان جامعه تهیه شده و متاسفانه یک نفر از آن برداشت بد کرد و آنگونه منتشر شد. تاکید می‌کنم این لایحه ابتدا از کمیسیون اجتماعی مجلس به کمیسون قضایی آمد و مورد بررسی قرار گرفت.

در حالیکه کشور با مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی مواجه است پرداختن و مطرح شدن چنین لوایحی ازسوی مجلس چه لزومی دارد؟ نماینده مردم صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پاسخ به این سوال اظهار کرد: مجلس در ارتباط با زنان بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار و نیز معیشت و زندگیشان قوانین متعددی داردو بی توجه نیست. این لایحه هم تکمیل کننده قوانین حمایتی از زنان و حضور آنها در اجتماع مطرح شده است.

دلخوش همچنین به این سوال که مجلس در خصوص معیشت مردم چه لوایحی در دست دارد پاسخ داد: این سوال را از کمیسیون اقتصادی و دولت بپرسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.