به خانه‌های نسقی رشت امتیاز انشعابات واگذارمی شود

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی؛

2 1,680

به خانه‌هایی که قبل از سال ۱۴۰۱ در اراضی نسقی احداث شده اند، امتیاز انشعابات آب، برق و گاز داده می‌شود.

«جبار کوچکی نژاد» عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون تصویب شده در سال ۱۳۹۶، خانه‌هایی که قبل از سال ۱۳۹۶ در زمین‌های نسقی ساخته شده بودند می‌توانستند تا سال ۱۳۹۹ از امتیاز انشعابات آب، برق و گاز بهره‌مند شوند که براساس نامه نگاری‌ها، این قانون برای خانه‌های ساخته شده تا قبل از سال ۱۴۰۱ پابرجا خواهد بود و بر اساس دستور و ابلاغ رییس مجلس و رییس قوه قضائیه هیچ شبه‌های در این باره وجود ندارد.

«کوچکی نژاد» با بیان اینکه مردم نگران اتمام این فرصت نباشند افزود: صاحبان خانه‌های نسقی ساخته شده تا قبل از سال ۱۴۰۱ تا ۳ سال فرصت دارند این امتیازات را دریافت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان مثل وزارت نیرو، وزارت نفت و گاز موظفند به مالکان املاک نسقی که به دلیل عدم پایان کاراز دریافت پروانه، آب، برق و گاز محروم شدند، با توجه فصل سرد سال هرچه سریع‌تر مجوز بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون شامل تمام خانه‌های مناطق شهری و روستایی استان‌ها می‌شود، گفت: فقط در شهرستان رشت بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده در زمین‌های نسقی وجود دارد.

لازم به ذکر است؛ تمدید قانون واگذاری مجوز انشعابات آب، برق و گاز به خانه‌های نسقی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده بود که به دلیل تفسیراشتباه قانون، امتیاز انشعابات آب، برق و گاز فقط به خانه‌های ساخته شده در زمین‌های نسقی قبل از سال ۱۳۹۶ داده می‌شد.

طی یک ماه گذشته نیز شهرداری رشت نیزدر راستای اجرای شیوه نامه املاک نسقی طی اطلاعیه ای از شهروندان خواست برای دریافت پروانه ساخت در اراضی نسقی به شهرداری های مناطق ۵ گانه رشت مراجعه کنند.

2 نظرات
  1. دانیال می گوید

    درود بر شما آقای کوچکی نژاد گرامی
    ممنون از بابت پیگیری های شما،
    سلامت باشید و پیروز

  2. اکبری می گوید

    خدا به شما عمر بده از مرداد گذشته برای آب شهر اقدام کردم ما رو فرستادن شهرداری منطقه ۴ هربار به یه بهونه ای کلی ازم پول گرفتن دوبار فرستادن دفترخانه سه بار کارشناس اومده بازدید از سال ۱۳۴۸ که ملک زمین زراعی بوده تا الان مجبور شدم هم اسنادش رو پیدا کنم هم عوارضش رو پرداخت کنم کمیسیون ماده ۱۰۰ چند میلیون جریمه برام بریده ته کوچه بن بست ازم تعهد عقب نشینی گرفتند باز شهرداری میگه اون بما ربطی نداره عوارض ما جداست یک میلیون گرفتن کارشناس رسمی دادگستری فرستادن که اون بازدید کنه الانم که اخر اسفند شده هنوز خبری نشده معلوم هم نیست این روال تا کجا میخاست ادامه داشته باشه تو این مدت هرچی درآوردیم دادیم شهرداری محترم بدون اینکه نتیجه ای داشته باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.