رد اعتبار نامه‌ی دلخوش در مجلس شورای اسلامی

0 916

چهل روز بعد از اینکه فرماندار شهرستان صومعه سرا، اعتبارنامه‌ی نمایندگی «سیدکاظم دلخوش اباتری» منتخب مردم این حوزه‌ی انتخابیه‌ی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به وی اعطا کرد، امروز سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:«اعتبار نامه‌ی سید کاظم دلخوش به همراه دو نماینده دیگر به تصویب نرسیده است.»

«سید کاظم دلخوش اباتری» که سابقه نمایندگی مردم صومعه سرا در ادوارهفتم، هشتم و دهم مجلس را در کارنامه‌ی خود دارد بار دیگر توانست درانتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی از مجموع ۵۵ هزار و ۸۹۷ رای ماخوذه ، با ۲۸ هزار و ۱۷۶ رای، پیروز انتخابات مجلس در صومعه سرا باشد.

همزمان با بررسی اعتبار نامه های نمایندگان مجلس یازدهم از روز گذشته، «روح‌اللّه نجابت» منتخب مردم شیراز و زرقان و «علیرضا زاکانی»نماینده مردم قم در متنی از شعبه دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به اعتبارنامه کاظم دلخوش اعتراض کردند. علت این اعتراض زمین‌خواری توسط کاظم دلخوش عنوان شده است.

درهمین رابطه «محمدحسین فرهنگی» سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی روال بررسی اعتبارنامه‌های تایید نشده را تشریح کرد.

وی با بیان این‌که اعتبارنامه‌ی قریب به اتفاق نمایندگان به تصویب رسیده، گفت: در مورد اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده، شعب اعتراضات را بررسی می‌کند اگر اعتبارنامه در شعبه به تصویب رسید به صحن علنی مجلس می‌آید و تایید آن در صحن اعلام می‌شود و در صورتی که اعتبارنامه در شعبه رد شود به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد. این کمیسیون هم ۱۵ روز فرصت بررسی دارد و نتیجه را به شعبه اعلام می‌کند.

اما «سید کاظم دلخوش اباتری » منتخب مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم در واکنش به رد اعتبارنامه‌ی خود به خبرگزاری خانه ملت گفته است: استفاده صحیح و قانونی از ابزار نظارتی می‌تواند دولت را در اجرای قوانین کمک کند. اما این موضوع نباید به گروکشی تبدیل شود. نماینده نباید برای مچ گیری و گروکشی از ابزار نظارتی استفاده کند که این خواسته‌ی مردم نیز نیست بلکه باید با استفاده صحیح از اختیارات و وظایف خود، به دور از منافع جناحی، صرفا منافع مردم را مد نظر قرار دهد.

وی همچنین براستفاده منصفانه از ابزار نظارتی تأکید کرد و افزود: استفاده از ابزار نظارتی اعم از سوال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره باید با استفاده از مواد قانونی و به صورت اصولی باشد.

وی با اشاره به نقش مهم هیأت رییسه مجلس در تعیین اولویت‌های کاری مجلس یازدهم گفت: هیأت رئیسه قوی، مجلس را قوی می کند، چرا که مدیریت خوبی روی مجلس و در تعامل با دولت دارد. اگر تعامل به صورت درست و منطقی انجام شود، اختلاف میان قوا شکل نمی‌گیرد و طرح ها و لوایح غیرضروری وارد دستور نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.