وزیر پیشنهادی اقتصاد باانگیزه است

غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی:

0 1,413

غلامرضا مرحبا، نماینده آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی به مرور گفت: ما در گزارش کمیسیون اقتصادی اشاره کرده‌ایم که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی ناشی که از یک سو به واسطه فشارهای خارجی و از سوی دیگر به دلیل سستی، بی‌ارادگی، عدم اعتقاد به توانمندسازی اقتصاد از درون در طی سالهای اخیر تشدید شده است.

وی افزود: در حال حاضر  نابسامانی‌های موجود اقتصادی بیش از پیش نمایان و اهمیت یافته‌است. در این میان، وضعیت نگران کننده شاخص‌های اقتصادی کشور، تحول اساسی و تغییر کلی نگرش در این حوزه را طلب می‌کند. انتظار می‌رود وزیر امور اقتصادی و دارایی علاوه بر تعهد به اجرای تعهدات مکتوب در برنامه و تعهدات شفاهی ارائه شده در کمیسیون، با نقش‌آفرینی به عنوان هماهنگ کننده ارشد تیم اقتصادی دولت، تدوین برنامه جامع و کامل که مورد توافق متخصصین کشور باشد را با اولویت اجرای قوانین معطل مانده اقتصادی، ساماندهی وضعیت ناترازی و کسری بودجه و ساماندهی وضعیت معیشت اقشار کم درآمد را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه در گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص برنامه‌های وزیر اقتصادی تکالیفی را از وی خواسته‌ایم ادامه داد: از جمله آنها اصلاح نظام مالیاتی، بانکی و مناطق آزاد، فعال کردن ستاد اقتصادی دولت و هماهنگی بین دستگاهی، اصلاح محیط کسب و کار، اصلاح سیاست ارزی، توسعه اقتصاد روستایی، تنظیم برنامه‌های فعلی با اسناد بالادستی و… بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش رشد نقدینگی و تورم پس از شروع به کار وزیر به مرور گفت: این یک پیشگویی است و نمی‌شود حدس زد. باید برنامه‌ها را بررسی کنیم. ایشان تحصیلکرده اقتصاد بوده و ۱۴ سال در مرکز پژوهش‌ها کار  کرده‌اند. کارشان هم نظارت بر قوانین و حیطه اقتصادی دولت بوده است. مقالات بسیار زیادی هم نوشته‌اند و معتقد به اقتصاد مقاومتی بوده و  در یک سالی که در کمیسیون اقتصادی مجلس بودند نقش زیادی در تصویب قوانین حوزه‌های مالیاتی و مناطق آزاد داشتند و همه اینها ما را امیدوار می‌کند که وزیر موفق و با برنامه و انگیزه‌ای داشته باشیم.

وی در مورد هماهنگ بودن تیم اقتصادی دولت هم بیان کرد: نسبت به دیگر حوزه‌های کابینه که معرفی شده است تیم اقتصادی از وزنه سنگین‌تری برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.