دانشگاه گیلان در جمع رتبه بندی بین المللی شانگهای

0 376

رئیس دانشگاه گیلان از قرارگیری این دانشگاه در جمع برترین های نظام رتبه بندی موضوعی شانگهای در ۲۰۲۰ خبر داد.

«احمد رضی» به ایرنا گفت: نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰ میلادی برای چهارمین سال، رتبه بندی موضوعی دانشگاه های برتر دنیا را منتشر کرد که در این رتبه بندی، دانشگاه گیلان در زمینه موضوعی مهندسی مکانیک و مهندسی عمران با کسب رتبه‌ی ۳۰۰ – ۲۰۱ در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا در این حوزه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۲۰ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه شامل مهندسی ، علوم پایه، علوم زیستی، علوم پزشکی و حوزه علوم اجتماعی انجام گرفته، افزود: تنها دانشگاه هایی می توانند در این حوزه ها مورد ارزیابی قرار گیرند که از حداقل تعداد تولیدات علمی در بازه زمانی  ۲۰۱۸- ۲۰۱۴ در پایگاه وب آو ساینس برخوردار باشند.

گفتنی است دانشگاه گیلان در رشته مهندسی شیمی در سال ۲۰۱۸ نیز در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر نظام بین المللی شانگهای قرار گرفته بود. قرار گیری درجمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور از جمله افتخارات دانشگاه گیلان تا کنون بوده است.

رتبه بندی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود. این رتبه‌ بندی در قالب یک پروژه‌ی بزرگ در کشـور چیـن برای اولین بار در ژوئـن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط دانشگاه شانگهای منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.