بهره‌برداری از نخستین کارخانه نوآوری گیلان

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

0 1,024

نخستین کارخانه نوآوری گیلان با حضور«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور در رشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

«مسعود موسوی» مدیر کارخانه نوآوری گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه در کارخانه نوآوری، تعدادی از شتاب دهنده‌های تخصصی برای حمایت از استارت آپ‌ها و ایده مستقر شده است گفت: این کارخانه قابل گسترش بوده و هم اکنون بیش از چهار ایده و استارت آپ و سه تیم فناور در کارخانه برای توسعه و اجرای پروژه‌های کسب و کار خود در حال فعالیت هستند.

امروز همچنین با حضور معاون رییس جمهور، مرکز نوآوری دانشگاه گیلان نیز افتتاح شد.

به گفته «فرید نجفی» رییس دانشگاه گیلان در این مرکز تیم‌های استارتاپ متشکل از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیأت علمی دانشگاه دارای ایده‌های فناورانه‌ای که منجر به کسب و کار شود، جذب و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان در نظر گرفته شده اظهار داشت: دفتر مالکیت فکری، صندوق پژوهش و فناوری گیلان، نمایندگان بخش‌های خصوصی در حوزه سرمایه گذاری خطر پذیر شتاب دهنده حوزه صنایع خلاق شتاب دهنده ورنا را در این مرکز داریم.

رییس دانشگاه گیلان همچنین افزود: دفاتر سه مرکز آر‌اندی در مرکز نوآوری این دانشگاه استقرار داده شده‌اند ضمن اینکه تیم‌های هسته فناوری تحت پوشش مرکز رشد و نوآوری دانشگاه گیلان از امکانات این مرکز استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است افتتاح فضای کار اشتراکی و مرکز نوآوری مکعب و بازدید از خانه خلاق و نوآوری گیلان و شرکت ها و واحدهای فناور مستقر از جمله دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور و هیات همراه به گیلان بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.