دهیاران گیلانی آموزشهای اجتماعی دریافت می‌کنند

0 381

آسیبهای اجتماعی فقط در بستر شهرهای بزرگ اتفاق نمی‌افتند. بر اساس اعلام متخصصان اجتماعی و قضایی آسیب هایی چون اختلافات ملکی، طلاق، اعتیاد، تعصبات قومی مذهبی  وقومی و .. از جمله آسیب های رایج در روستاها هستند. پرونده‌ی قتل رومینا اشرفی یکی از آخرین نمونه های آسیبهای اجتماعی در روستاهای گیلان بوده است. ازسوی دیگر نقش شورا‌های اسلامی روستایی و دهیاران تنها به امورعمرانی خلاصه نمی‌شود. دهیاران و شوراهای روستا به عنوان امین و ریش سفیدان روستاها نقش زیادی در کاهش اثرات آسیب های اجتماعی دراین مناطق دارند. از اینرو دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای گیلان دوره‌ی آموزشهای اجتماعی دریافت می‌کنند.

در همین رابطه «یاور پیرعلایی » مدیرکل امور روستایی گیلان به مرور گفت: با همکاری وزرات کشور از امسال دوره های آموزش اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی برای دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار می‌شود. در حال حاضر اقدامات و هماهنگی های اولیه انجام شده و بزودی این دوره ها برگزار می‌شود.

پیرعلایی در پاسخ به ضرورت ایجاد دفاتر اجتماعی در روستاهای گیلان افزود: متولی ایجاد این دفاتر بهزیستی است که در این خصوص نیز وزارت کشور رایزنی‌هایی با سازمان بهزیستی کشور انجام داده و بزودی این دفاتر یا در مراکز روستاها یا در دهستانهای استان با نظارت بهزیستی راه اندازی خواهند شد. همچنین از ظرفیت مساجد نیز می‌توانیم در کاهش آسیبهای اجتماعی در روستاها بهره بگیریم.

گفتنی است پیشتر نیز «زهرا یعقوب نژاد» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفت و گو با مرور از ایجاد خانه‎‌ی امن و دفتر تسهیل گری اجتماعی در شهرستان تالش خبرداده بود. گیلان ۱۸۳۴ دهیاری فعال دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.