دوربین‌های کنترل ترافیک، میهمان خیابان های رشت

0 739

شهردار رشت در نشست با رییس پلیس راهور گیلان از آغاز فصل مشترک همکاری‌های شهرداری رشت و پلیس راهور خبر داد.«سید محمد احمدی» شهردار جدید رشت خواستار مشارکت بیشتر پلیس راهور با شهرداری رشت در راستای اجرای پروژه‌های شهری شد.

ترافیک از اصلی‌ترین مشکلات شهروندان رشتی است. ایجاد پارکینگ‌های خصوصی، اجرای طرحهای ترافیکی توسط پلیس راهور و ساخت برخی تقاطع‌های غیرهمسطح در سالهای اخیر هنوز نتوانسته گره‌ گشای ترافیک این شهر به خصوص در بافت مرکزی و خیابانهای منتهی به آن باشد. این درحالیست که اجرای برخی پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌ی لوله گذاری آبهای سطحی در مرکز رشت به شدت به میزان ترافیک افزوده است.

اما فصل مشترک همکاری‌های شهرداری رشت و پلیس راهور چه دستاوردی در حل مشکلات ترافیکی این شهر به دنبال خواهد داشت؟

در همین رابطه «امیر طالبی» رییس پلیس راهور استان، حل مشکلات ترافیکی رشت را نیازمند هوشمند سازی این شهر دانست. طالبی به مرور گفت: طی قراری که با شهردار جدید رشت گذاشتیم، اولویت ما هوشمند سازی چراغهای راهنمایی و همزمان راه اندازی دوربینهای ثبت تخلف رانندگی در رشت است. این دو پروژه برای ترافیک رشت بسیار بزرگ  و مهم است. چون از سال ۶۰ تا الان تغییری در ساختار چراغهای راهنمایی رشت انجام نشده و از سوی دیگر احداث تقاطع های جدید بسیارهزینه براست با هوشمند سازی رشت در حوزه ‌ی آی تی و چراغهای راهنمایی رانندگی می‌توانیم ترافیک روانتری در رشت داشته باشیم.

وی با تایید اینکه راه اندازی و نصب دروبین های کنترل ترافیک در رشت به طول کشیده از قول و مساعدت شهردار در پیگیری این موضوع خبر داد.

فرمانده پلیس راهور استان تاکید کرد: به دلیل بافت و ساختارعنکبوتی رشت امکان ایجاد خیابانهای جدید و موازی در حین پروژه های عمرانی وجود ندارد لذا تنها کاری که می توان در راستای تسهیل و کاهش ترافیک رشت انجام داد هوشمند سازی این شهر است.

«غلامعلی نیک فهم» سرپرست معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در این رابطه به مرورگفت: تعامل شهرداری با پلیس راهور می‌تواند به ترافیک روانتری در شهر رشت منجر شود.

نیک فهم اضافه کرد: شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی در برخی از خیابانهای رشت نیازمند تعامل پلیس راهور است. چرا که شهروندان در محدودیتهای ترافیکی ناشی از اجرای عملیات عمرانی بیشتر به پلیس راهور اعتماد دارند تا عوامل پیمانکاری مستقر در پروژه ها.  از این رو حضور پلیس راهور می تواند در حل مشکلات ترافیکی مسیر کمک باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.