دور جدید محدودیتهای کرونایی به گیلان بازگشت

0 313

عادی انگاری و هجوم مسافران درهفته‌های گذشته، خیز جدیدی از بیماری کرونا به ‌صورت سرپایی و بستری در گیلان به راه‌ انداخته است. در حال حاضر تعداد مناطق دارای وضعیت پرخطر (نارنجی) کرونایی استان از ۳ به ۷ شهرستان رسیده است.

بررسی نمودار تعداد مبتلایان، بستری شدگان، مراجعات سرپایی به مراکز شبانه روزی و فوتی‌ها گویای میزان توجه و یا عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. «ارسلان سالاری» رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان این مطلب گفته است: تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان به ۴۷۵ نفر رسیده که حال ۴۸ نفر از این بیماران وخیم است.

سالاری افزود: شهرستان‌های رشت، رودسر، لاهیجان، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، رودبار و بندر انزلی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای شفت و املش، آبی و دیگر شهرستان‌های این استان نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی و روند صعودی آمار بیماران سرپایی و بستری‌ در مراکز درمانی گیلان منجر به بازگشت محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی به استان شد. درهمین رابطه«محمود قاسم نژاد» معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید در استان گفت: با افزایش تعداد بستری‌ها و تعداد شهر‌های نارنجی در گیلان، بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی جدید برقرار و ورود خودرو‌ها با پلاک غیربومی به استان ممنوع شده است. وی عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک، تراکم بالای جمعیت، تردد و مسافرت‌ها به خصوص از پایتخت به گیلان را از دلایل گسترش شیوع کرونا در این استان اعلام کرد.

«سرهنگ جاور صفاری» رییس پلیس راه گیلان هم گفت: از روز گذشته با هدف پیشگیری از گسترش شیوع کرونا، ورود تمامی خودرو‌های با پلاک غیربومی به این استان ممنوع شده است. لذا تمامی تردد‌های خودرو‌های با پلاک غیربومی توسط کارکنان پلیس راه و دوربین‌های ثابت تخلفات در مبادی ورودی استان گیلان کنترل و رصد می‌شود.

رییس پلیس راه گیلان ادامه داد: علاوه بر جلوگیری از ورود خودرو‌های غیربومی به استان، رانندگانی بی توجه به این مصوبه، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

گفتنی است در روزهای گذشته «ارسلان زارع » استاندار گیلان، میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: دراین خصوص در گیلان از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم. به همین دلیل محدودیت‌های تردد در مبادی ورودی استان تشدید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.